خبرگزاری کار ایران

با هدف بازآفرینی «حس خانه» برای گردشگران گیلانی انجام می شود ؛

تغییر کاربری« خانه حنانی» در رشت به اولین بوتیک هتل در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۳۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بوتیک هتل‌ها یک راهکار اساسی برای احیای بافت‌های ارزشمند تاریخی شهرها هستند.

به گزارش ایلنا از رشت،مسعود حلاج پور مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به همراه معاون میراث‌فرهنگی استان و رئیس اداره شهرستان رشت از روند مرمت پروژه بوتیک هتل خانه حنانی و بنای میرزا خلیل و ساختمان ابریشمی بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگی و صنایع دستی گیلان در حاشیه این بازدید گفت: مفهوم بوتیک هتل ابتدا در دهه‌ ۱۹۸۰ و به شکل امروزی در سال ۲۰۱۲ در انگلستان معرفی شد؛ بطور کلی هتل بوتیک یا بوتیک هتل سنتی به واحدهای اقامتی که دارای شخصیت و هویتی منحصر به فرد بوده، این اقامتگاه ها از نظر طراحی غالبا خلاقانه بوده و موضوع (تم) خاصی دارند و با ارائه خدمات ویژه و سفارشی و برقراری رابطه صمیمی با میهمانان، حس خانه را برای مهمانان بازآفرینی می کنند.

او با اشاره به ساختار بومی بوتیک هتل ها گفت: این واحد ها از نظر معماری برپایه فرهنگ و هنر سنتی ایران در هر منطقه بوده و باید حداقل یکی از ویژگی هایی از جمله  قدمت تاریخی، ارزش تاریخی به این معنا که با یک واقعه یا شخصیت تاریخی مهم در گذشته و یا در دوران معاصره ارتباط داشته یا یادگاری برجسته از یک دوره تاریخی باشد و از نظر معماری، هنری، فرهنگی و یا سایر ویژگی های زیبایی شناختی ارزشمند را داشته باشند.

مسعود حلاج پور در انتها با ضمن تقدیر از حسن سلیقه و هوشمندی مالکان این بنای تاریخی، حمایت از مواریث فرهنگی و توسعه گردشگری استان وظیفه ذاتی این اداره کل دانست و گفت: بنای خانه حنانی متعلق به دوره پهلوی بوده و در محله خواهر امام رشت واقع شده است و مالکان جدید این بنا در حال مرمت و احیا آن هستند و این اداره کل تمام تلاش خود را به منظور تسهیل امور مربوط به این بنا در اداره کل و دستگاه های مرتبط انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز