خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش استثنایی استان:

1500 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی قزوین تحصیل می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۰۷۲

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی در مدارس عادی در استان قزوین مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید معرفت الله احمدی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با معلولیت شنوایی ، بینایی، جسمی ، حرکتی و اوتیسم باهوش در کنار دانش آموزان عادی در استان قزوین مشغول تحصیل هستند که این میزان ۶۰ درصد دانش آموزان استثنایی می باشد که به صورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند.

رئیس آموزش استثنایی استان افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان لازم التعلیم ضروری است .

احمدی با بیان اینکه در یک دهه اخیر توجه ویژه ای به دانش آموزان استثنایی شده است ، گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی شرایط حضور دانش آموزان استثنایی در کنار سایر دانش آموزان عادی فراهم شده و مهارت آموزی و توانمند سازی این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه کرد: تلاش شده تا برخی از دانش آموزان استثنایی که حداقل‌ توانایی برای حضور در مدارس عادی را دارند با فراهم ساختن برخی امکانات اولیه این فرصت در اختیار آنها قرار گیرد و بتوانند در نزدبکی محل سکونت و با سایر دانش آموزان به تحصیل بپردازند.

این مسئول با بیان اینکه سرانه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه ۲ برابر دانش آموزان عادی است  ، اضافه کرد: کودکان با نیازهای ویژه علی‌رغم وجود ضعف جسمانی از توانایی‌ خاصی برخوردارند و نیاز به آموزش های ویژه برای به فعلیت رسیدن استعدادشان دارند.

رئیس آموزش استثنایی استان تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل‌اند و برخی از خانواده‌ها که دارای بیش از یک کودک معلول هستند در شرایط کرونا نیاز به حمایت مادی و معنوی بیشتری از سوی هستند.

احمدی با بیان اینکه باید نگرش جامعه را نسبت به معلولان تغییر داد، افزود: وجود معلمان متخصص و ماهر  در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه و با استفادا از شیوه های نوین آموزشی شرایط مهارت آموزی و تحصیلی این  دانش آموزان را نسبت به گذشته راحت تر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز