خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد ؛

ایجاد اشتغال برای یکهزار و۳۰۰ نفر از معلولان استان در ۲ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۰۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از ۲۸ هزار معلول در استان قزوین شناسایی شده‌اند که از اداره کل بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار معلول در استان قزوین شناسایی شده‌اند که در این مدت، خدمات زیادی را به ویژه در زمینه توانبخشی از سازمان دریافت کرده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: ۲۸ هزار معلول شناسایی شده شامل معلولان جسمی و حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، حس بینایی، شنوایی و گفتاری هستند.

وارثی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری از این افراد در ۴۰ مرکز در سال ۹۸ هزینه شده و امسال قطعا میزان این هزینه‌ها با توجه به تورم موجود افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات توانبخشی و توانمندسازی با نگاه به بحث اشتغال، راهبرد سازمان در سال ۹۹ است، بیان کرد: در ۲ سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه اشتغال انجام شده است و در مجموع در طول این ۲ سال بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر صاحب شغل شده‌اند.

این مسئول افزود: تسهیلات بانکی، معرفی به کارفرما، حمایت‌های بیمه‌ای و انعقاد تفاهم نامه با سازمان‌های مسئول در زمینه اشتغال انجام شده که اشتغال بسیاری از مددجویان بهزیستی را در پی داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: در حوزه پیشگیری از معلولیت، طرح‌های مختلفی از جمله پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری بینایی و افزایش آگاهی مردم در زمینه معلولیت و ژنتیک انجام شده است که امیدواریم نتیجه آن کاهش معلولیت در استان قزوین باشد.

وارثی اضافه کرد: در شاخص‌های ارزیابی مدیران و دستگاه‌های دولتی، ارزیابی تمامی دستگاه‌ها را در بحث مناسب سازی مورد بررسی قرار داده‌ایم که نسبت به سال ۹۸ ارتقای نسبی خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: وضعیت مناسب سازی معابر در استان قزوین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است که البته این مقدار هم مطلوب نیست و باید به بهترین شکل ممکن برای اجرای این طرح اقدام شود.

این مسئول با اشاره به مشارکت‌های مردمی در بهزیستی استان قزوین، اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار استان قزوین در قالب طرح پازل همدلی بیش از ۱۳ میلیارد ریال و در قالب کمک‌های دولتی و غیردولتی ۵۸ میلیارد ریال کمک کرده‌اند که این کمک‌ها باعث تأمین بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر و غیره شده است.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه ۳۳۹ مرکز بهزیستی در خدمت جامعه هدف معلولان است، اظهار کرد: البته برخی از این مراکز به دلیل کرونا تعطیل شده‌اند ولی خوشبختانه تا به امروز هیچ مرکزی دچار آسیب کرونا نشده‌ است و این مراکز از هر گونه ابتلا به کرونا عاری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز