خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۶۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد حسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: روزانه به طور میانگین ۴۵۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا برای آذربایجان شرقی، تعلق گرفته است.

وی، شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان را از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰۰۰ تیم مراقبتی با حضور مراقبین سلامت و بهورزان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی، نیازی به آمارسازی نداریم، اظهار کرد: باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به آمار کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و پنج درصد از مجموع مبتلایان کرونایی در استان جان‌باخته‌اند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونایی است، خاطرنشان کرد: تنها پنج شهرستان در وضعیت زرد است و بقیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و این استان از لحاظ بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در رتبه‌بندی وزارت بهداشت در رتبه ۱۹ کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز