خبرگزاری کار ایران

در چهارمین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ اعلام شد؛

امکان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۲۹۷

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از فراهم شدن امکان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری با سازمان تأمین اجتماعی برای تمامی متقاضیان واجد شرایط بدون نیاز به شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عباس اکبری با اشاره به ورود به چهارمین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار است بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: در هفته چهارم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی افزود: در هفته جاری خدمت مربوط به انعقاد قرارداد بیمه اختیاری غیرحضوری شد و از امروز به بعد، متقاضیانی که سن آنها زیر ۵۰ سال باشد در صورت داشتن ۳۰ روز سابقه بیمه پردازی به صورت غیرحضوری می‌توانند انعقاد قرارداد کنند. 

به گفته اکبری، این اقدامات که تا پیش از این به صورت حضوری انجام می‌شد، از طریق غیرحضوری، با مساعدت بانک رفاه و پرداخت حق بیمه در سامانه مربوطه و وصول تاییدیه، انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون بیمه شده اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که با استفاده از خدمات غیرحضوری برای پرداخت حق بیمه مربوطه و یا انعقاد قرارداد جدید نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد بود.

اکبری بیان کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون، ۵۰ میلیون کاهش مراجعه در کشور ثبت شده که بخش عمده ای مربوط به عدم نیاز به تمدید دفترچه بیمه است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با هشت خدمت غیرحضوری شده در قالب طرح ۳۰۷۰، حدود ۱۲میلیون مورد مراجعه به شعب و کارگزاری ها در سراسر کشور کاهش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز