خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

ورود سامانه بارشی و بارندگی در 6 استان / زنجان و بندرعباس سردترین و گرمترین نقاط کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۹۷۷

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی از بارش باران در 6 استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: سامانه بارشی از ظهر امروز از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد که در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس بارش باران را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این بارش‌ها گاهی همراه با رعد و برق و در بعضی نقاط بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف را به همراه خواهد داشت. در اواخر وقت امروز هم بخش‌های مرکزی کشور بارش پراکنده را خواهند داشت.

این کارشناس ادامه داد: فردا چهارشنبه فعالیت این سامانه بارشی شدت بیشتری خواهد داشت و علاوه بر این مناطق ذکر شده در استان‌های ایلام، لرستان، همدان، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را هم در بر می‌گیرد و مناطقی از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی هم فردا بارش پراکنده خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا در شمال و شرق خوزستان خواهد بود. لرستان و نیمه شمالی چهار محال و بختیاری هم باتوجه به شدت بارش‌ها شاهد آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای و همینطور جاری شدن روان آب خواهد بود. احتمال بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها و بارش برف در مناطق کوهستانی و نیز احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در مناطق اصلی هم وجود دارد. همچنین کاهش دید را هم در گردنه‌های کوهستانی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه هم ادامه بارش‌ها را در غرب و جنوب کشور، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور خواهند داشت و روز جمعه نیز مناطق غربی خلیج فارس، بوشهر، بخش‌هایی از خوزستان، فارس و همینطور غرب کرمان، غرب گیلان و غرب دریای خزر بارش‌ها را دریافت خواهند کرد.

این کارشناس درباره هوای پایتخت هم گفت: تهران هم امروز قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. حداکثر دمای امروز تهران به ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید و حداقل دما را نیز فردا به ۵ یا ۶ درجه بالای صفر پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: امروز صبح زنجان با دمای حداقل ۵ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز