خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

طرح غربالگری بینایی در قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۹۶۶

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: شهروندان استان قزوین باید برای پیشگیری و حل مشکلات بینایی فرزندان‌شان، غربالگری چشم آنها را جدی بگیرند و در زمان لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و عدم اطلاع کافی مردم درباره طرح غربالگری بینایی، اجرای این طرح را در استان قزوین با مشکلاتی روبه رو کرده و برخی شهروندان از انجام غربالگری کودکان خود امتناع می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: عدم آگاهی مردم از تغییر زمان اجرای طرح تنبلی چشم، ترس و دلهره مردم از ابتلا به ویروس کرونا و همکاری نکردن از جمله مهم ترین موضوعاتی است که اجرای این طرح را با مشکل همراه کرده است.

وی افزود: عدم اطلاع کافی درباره معاینه از طریق دستگاه توسط غربالگر، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط غربالگران طرح و بی‌اطلاعی والدین درباره لزوم غربال شدن فرزندان‌شان در طول سه سال متوالی از دیگر مشکلات اجرایی شدن این طرح به شمار می رود.

وارثی با ارائه پیشنهادهایی جهت اجرای بهتر طرح غربالگری بینایی گفت: اسامی و تلفن کلیه پایگاه‌های سنجش بینایی در سایت سازمان بهزیستی قابل رویت و در دسترس است که در صورت لزوم والدین می توانند با آنها تماس گرفته و جهت غربالگری اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سازوکاری اتخاذ شده است تا والدین کمترین مراجعه را به این مراکز داشته باشند، اضافه کرد: اطلاع رسانی از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک صورت می شود و در صورت تماس یا پیامک باید به پایگاه مشخص شده مراجعه و غربالگری انجام شود.

مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: خانواده کودکان مشکوک پس از اجرای غربالگری مرحله نخست باید جهت ادامه درمان و ارجاع به بینایی سنج پیگیری های لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه خانوادهایی که کودک متولد نیمه دوم ۹۳ تا پایان ۹۶ دارند باید جهت معاینه چشم فرزندان‌شان به این پایگاه ها مراجعه کنند، افزود: با توجه به وضعیت فعلی و آمار پایین طرح تاکید می شود که خانواده ها هرچه سریعتر جهت انجام غربالگری کودکان خود به پایگاه ها مراجعه کنند.

وارثی اضافه کرد: از والدین تقاضا می شود که در زمان مراجعه از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علایم بیماری کرونا از آوردن فرزند خود به پایگاه ها خودداری کنند.

۲۶ پایگاه ثابت و سیار طرح غربالگری بینایی را در استان قزوین اجرا می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز