خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اطلاع رسانی البرز:

اعمال محدودیت‌های کرونایی منجر به روند کاهشی بیماری کرونا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۷۲

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز گفت: هر چند در موج سوم کرونا که از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و روند افزایشی داشته است اما با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند اعمال محدودیت های کرونایی شاهد روند کاهشی بیماری در سطح استان بوده ایم.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: در شرایطی که کشور درگیر موضوعات مهمی همچون تحریم و مقابله با بیماری کرونا است شایسته است مردم همیشه در صحنه با تداوم همراهی‌های خود در رعایت دستور العمل های بهداشتی بار سنگینی را از دوش مسئولان بویژه کادر بهداشت و درمان بردارند.

وی در خصوص تمهیدات دولت در خصوص تعطیلی برخی اصناف و کاهش حضور کارکنان دستگاه های اجرایی استان یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، دولت بنایی برای تعطیلی کامل ادارات ندارد بلکه اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مدیران دستگاه ها با توجه به وضعیت قرمز، نارنجی و زرد باید برای کاهش حضور کارکنان مدنظر است که باید بیش از پیش مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

فردی از همراهی اصناف و گروه های مختلف بازار در رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین کاهش ساعات کاری و برخی تعطیلی اصناف خاطر نشان کرد: قطعا همراهی مردم در رعایت و اجرای تدابیر پیش بینی شده می تواند این بیماری را در کشور و استان ریشه کن کند. نکته قابل تامل در این میان آن است که در هر کاری که مردم پیشقدم باشند قطعا موفقیت در آن حاصل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان به ویژه در حوزه های اقتصادی پرداخت و گفت: اطلاع رسانی به هنگام از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف بویژه در حوزه اقتصادی از جمله تشدید و تقویت نظارت و بازرسی ها بر بازار کالاهای اساسی از جمله مرغ و روغن که طی هفته های گذشته موجب نارضایتی مردم شده است، امری ضروری است که باید با استفاده از توان نیروهای بسیجی بتوان بر این موارد نیز فائق آمد.

امیدآفرینی در جامعه و روحیه بخشی به مردم با هدف کاهش استرس در شرایط فعلی، تمرکز بر افزایش تاب آوری خانواده ها در مقابله با کرونا و تبعات ناشی از آن، بازخوانی و تبیین سیاست های کلی سلامت و توجه به مؤلفه های مختلف از جمله؛ تغذیه سالم، تحرک، جلوگیری از استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید، توزیع و نظارت بر فرآیند تامین کالای مورد نیاز مردم و همچنین اطلاع رسانی مناسب با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همراهی مردم برای کمک به سلامت جامعه بخش دیگری از سخنان رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز