خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار:

ایجاد بسترهای لازم جهت شکوفایی استعداد معلولان قزوینی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۶۹۸

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: بسترهای لازم باید برای شکوفایی استعدادها و توانایی معلولان در استان قزوین فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: ، روز جهانی معلولان فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی های این قشر از جامعه است و معلولیت جسمی نباید مانعی برای حضور این افراد در جامعه ‌شود چرا که این افراد در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی ، اجتماعی ثابت کرده اند که معلولیت نوعی محدودیت است اما به معنای ناتوانی نیست .

معاون سیاسی استانداربا بیان اینکه باید توانایی و استعداد ذاتی معلولان را باور کنیم ، افزود: اگر توانمندی‌های این افراد بخوبی دیده و تقویت شود، بسیاری از مشکلات آنان در زمینه اشتغال و کارآفرینی حل خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه حفوق شهروندی معلولان از موضوعات مهمی است که باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد:همه مسوولان موظفند برای حل مشکلات معلولان در جامعه تلاش کنند.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط فعلی اشتغال دغدغه اصلی این قشر از جامعه بشمار می رود که به  دلیل مشکلات جسمی و حرکتی به شکل مضاعفی زندگی آنها را تحت تاثیر الشعاع  قرار داده و دچار چالش کرده است.

وی بیان کرد: عدالت جنسیتی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه انسانی است که با انجام دادن کارهای زیرساختی می‌توان آن را در جامعه محقق کرد.

معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه عدالت جنسیتی از مهمترین عوامل دستیابی به مشارکت و توسعه پایدار در جامعه است.

وی برلزوم استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف تأکید کرد و افزود: نقش بانوان در جامعه انکارناپذیر است و از جایگاه برابری برخوردار هستند .

حبیبی در ادامه به توسعه عدالت آموزشی پرداخت و گفت: آموزش و پرورش موظف است همه کودکان لازم التعلیم زیر ۱۱ سال را شناسایی و کار تعلیم و تربیت آنها را در دستور کار قرار دهد.

در این جلسه هریک از مسئولان و کارشناسان نظرات خود را پیرامون مباحث مطرح شده بیان و مورد نقد و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز