خبرگزاری کار ایران

دادستان نیشابور مطرح کرد؛

حمایت از تولید کنندگان و متولیان بهداشت یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۶۳۶

دادستان شهرستان نیشابور گفت: حمایت از تولید کنندگان و متولیان بهداشت و امنیت غذایی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است و کارشناسان دامپزشکی باید با استفاده از قوانین موجود و مستندسازی تخلفات بهداشتی در ارتقا سلامت و امنیت غذایی گام‌های موثری بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سید محمد حسینی طی بازدید از کشتارگاه صنعتی دام دغدغه ها و مشکلات موجود را مورد بررسی و ضمن تشویق سرمایه گذار به تکمیل فازهای در دست توسعه افزود: تولید و بسته بندی گوشت سالم و بهداشتی باعث رضایتمندی مشتریان و جلب اعتماد آنان می شود، برندسازی لازمه موفقیت در کار و امور اقتصادی است و سرمایه گذار باید این مهم را در نگاه به آینده و دراز مدت مد نظر داشته باشد تا از حسن اعتماد مردم بهره کافی برده شود. 

وی ادامه داد: دستگاه قضایی خود را مکلف می‌داند از متولیان اقتصادی و سرمایه گذاران که قوانین موجود را رعایت می کنند حمایت کند. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور نیز ضمن گزارش چگونگی جذب سرمایه برای سرمایه گذاری در کشتارگاه، یکی از مهمترین معضلات و مشکلات حاشیه شهر نیشابور را ذبح دام‌های غیر مجاز دانست و گفت: طی ٣ ماه گذشته شاهد پانزده ذبح غیر مجاز بوده ایم که علاوه بر آلودگی زیست محیطی سبب انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن یا سیاه زخم، تب مالت یا بروسلوز و تب کریمه کنگو که این بیماری بسیار خطرناک و منجر به مرگ انسان‌ها می‌شود. 

علی سلیمانی در ادامه افزود: در ذبح غیر مجاز اگر آلودگی انگلی در لاشه و جگر باشد پس از تکمیل چرخه انگل سبب کیست هیداتید در انسان می‌شود از این رو به دلیل اهمیت و سلامت همشهریان از دادستان درخواست داریم شعبه ویژه ای برای تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی در دادگستری اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز