خبرگزاری کار ایران

بیش از یکصد هکتار گلخانه در همدان معطل تسهیلات بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۷۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از انتظار ۱۱۰ هکتار گلخانه در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات خبر داد.

به گزارش ایلنا ازهمدان- ظاهر پورمجاهد در جمع خبرنگاران به ساخت گلخانه‌ مدرن در همدان اشاره کرد و گفت: سازه‌های این گلخانه نوع اسپانیایی است و در دهه فجر امسال نیمی از این طرح بهره‌برداری می‌شود.این گلخانه به مساحت 11 هکتار در شهرستان بهار ساخته می‌شود و سازه‌های آن از کشور اسپانیا خریداری شده که امیدواریم کار آماده سازی پنج هکتار آن تا سه ماه آینده به اتمام برسد.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 38 هکتار گلخانه در استان به بهره برداری رسیده گفت: تا پایان سال جاری باید 28 هکتار گلخانه وارد چرخه تولید شود تا سهمیه سالانه 70 هکتار گلخانه استان محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه 141 طرح گلخانه‌ای به مساحت 110 هکتار در بانک‌ها منتظر دریافت تسهیلات است افزود: 130طرح از این تعداد در بانک کشاورزی است.

پورمجاهد سهم گلخانه‌ها را در ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات این منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای طرح‌های یادشده 381 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که بخشی از آن توسط متقاضی و بخشی دیگر از طریق تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

او با تأکید بر اینکه بیشتر متقاضیان احداث گلخانه دانش آموخته‌های کشاورزی هستند از بانک‌های استان خواست پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها را در اولویت قرار دهند.

پورمجاهد با اشاره به پیشرفت خوب شهرک گلخانه‌ای گنبد ملایر یادآوری کرد: زیرساخت‌های گاز و برق این شهرک به دلیل کمبود اعتبار با تأخیر انجام می‌شد که شتاب بخشیدن به آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تکمیل شبکه داخلی گاز شهرک گلخانه‌ای عمان و همچنین بهسازی و نوسازی راه دسترسی به این شهرک نیاز به رسیدگی داشت که به تازگی دستورهای لازم در این زمینه داده شد.

معاون استاندار یادآوری کرد: به همان میزان که شهرک‌های صنعتی در توسعه استان همدان نقش دارند، شهرک‌های گلخانه‌ای نیز دارای اهمیت هستند و برای تکمیل آنها تلاش می‌کنیم.

پورمجاهد تأکید کرد: به محض فراهم شدن زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و قطعه بندی اراضی از طریق فراخوان به دانش آموخته‌های رشته کشاورزی واگذار می‌شود تا دغدغه اشتغال نداشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز