خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان خبر داد:

اجرای طرح غربالگری در کنار محدودیت های کرونایی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۷۳

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان از اجرای سه طرح غربالگری در کنار محدودیت‌های کرونایی درحال اجرا در تمام شهرهای این استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الله غلامی افزود: استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان در ستاد مقرر شد این طرح ها بصورت گسترده در سطح شهرهای استان اصفهان اجرا شود.

او  ادامه داد: نخستین روش، کنترل ورود به اماکن عمومی، ادارات، ترمینال‌ها، فرودگاه، اتوبوس و مترو است که افراد برای حضور در این اماکن باید کارت ملی ارائه کنند و متصدیان با وارد کردن کُد ملی ارائه شده در سامانه ماسک(نرم افزاری برای اطلاع‌رسانی و ارائه آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف) به شناسایی افراد مبتلا به کووید ۱۹ که اسامی آنها در این سامانه ثبت شده است، بپردازند و از ورود بیماران به این اماکن خودداری کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: دومین روش استفاده از طریق سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) است که کنترل بیماران پس از تشخیص تا ۱۴ روز و کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا ۱۰ روز انجام می‌شود.

او طرح سوم را اجرای طرح "حافظان سلامت" عنوان کرد که به صورت محله‌محور با کمک نیروهای بسیج و بهداشت و درمان با حضور ۲ هزار و ۷۴۳ تیم ۳ تا ۴ نفره که در سطح محلات و مساجد فعال هستند با پرسش از خانواده‌ها و بمنظور شناسایی بیماران و نظارت بر رعایت محدودیت‌های قرنطینه توسط بیماران انجام می‌شود.

غلامی، ارزیابی صورت گرفته از اجرای ۹ روزه محدودیت‌های کرونایی در استان در بخش‌های مختلف در استان را به نسبت خوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت حجم سفرها کاهش یافته، دستورالعمل‌ها توسط صنوف رعایت و در بخش‌های آموزش و فرهنگی و هنری بصورت کامل اجرا شده است.

او با اشاره به وجود مواردی از تخلف در اجرای محدودیت‌های کرونایی اجرا شده افزود: در هفته جاری تیم‌های بازرسی متشکل از نیروهای بهداشت و درمان، تعزیرات و نمایندگان اتاق اصناف با شدت بیشتری به نظارت و بازرسی می‌پردازند و واحدهای صنفی مُتخلف ۱۵ روز پُلمب و همچنین جرائم ۲ میلیون، پنج میلیون و ۱۰ میلیون ریالی را تشدید می‌کنند تا از تجاوز به حقوق افرادی که محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند، جلوگیری شود.

بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

همچنین از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است؛ مشاغل مُجاز و گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز