خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صمت استان:

بیش از ۶ هزار فقره تخلف صنفی در قزوین کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۱۱۷

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در پی گزارش و شکایت های مردمی از طریق سامانه ستاد مردمی سازمان صمت استان ۶ هزار و ۲ فقره تخلف صنفی در قزوین کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر کبیری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸ هزار و ۸۷۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی قزوین انجام شد که به تشکیل پنج هزار و ۵۹۵ فقره پرونده تعزیراتی منجر گردید.

 معاون سازمان صمت استان افزود: در این مدت، همچنین ۲ هزار و ۸۳۶ گزارش و شکایت مردمی از طریق سامانه ستاد مردمی سازمان صورت گرفت و ۶ هزار و ۲ فقره تخلف صنفی کشف شد.

کبیری بیان کرد: رویکرد حوزه بازرسی و نظارت استان، براساس اولویت کالایی در بازار تعریف شده و کارگروه‌ها و گشت‌های ویژه در خصوص آنها از جمله نظارت بر نهاده‌های دامی با حضور جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی تشکیل گردیده است.

او اضافه کرد: در این راستا بازرسی از واحدهای تولید و توزیع نهاده‌ها و خوراک دام در استان صورت گرفت و پرونده گرانفروشی سه واحد عرضه کننده به ارزش ریالی ۴۱۲ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

این مسئول با اشاره به جلوگیری از فروش اجباری کالا، گفت: برخی از شرکت‌های توزیع کالاهای اساسی، فروش اجباری برای روغن مایع و منجمد وضع کرده بودند که با تشکیل یک کارگروه وارد عمل شدیم و سه واحد عرضه کننده را به اتهام فروش اجباری شناسایی و ۳۲۵ میلیون تومان جریمه کردیم.

 معاون سازمان صمت استان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ تن سهمیه کپسول گاز مایع به استان اختصاص یافته است، ادامه داد: در این راستا شرکت پخش گاز مایع در استان به علت رعایت نکردن نرخ‌های مصوب و گرانفروشی تشکیل پرونده گردید و از ۵۰ عامل توزیع گاز مایع در استان ۱۰ عامل به علت گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کبیری با اشاره به دوقیمتی بودن گوشت مرغ در برخی از واحدهای عرضه کننده، گفت: بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شد و برای چند واحد به علت گرانفروشی تشکیل پرونده دادیم تا نتوانند از این وضعیت سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز