خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان شرقی روبه کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۹۸۴

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاثیرات مثبت اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی گفت: خوشبختانه آمار بستری‌های کرونایی در استان رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در نشست خبری گفت: خوشبختانه با همراهی مردم و اصناف، آمار بستری های کرونایی آذربایجان شرقی به شکل کاملا مشهودی کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: امیدوارم در روزهای آینده با ادامه این روند و نقش آفرینی بیشتر سازمان های مسئول، کنترل بیشتر بیماری کویید ۱۹ را در سطح استان شاهد باشیم. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی نشان می دهد که موفقیت در کنترل ویروس کرونا در گروی همکاری همه آحاد جامعه است، به شهروندان توصیه کرد که با جدی گرفتن محدودیت های هوشمند کرونایی، نظام سلامت آذربایجان شرقی را در مقابله هر چه بهتر با این بیماری مرگ بار کمک کنند. 

آذربایجان شرقی تا قبل از آغاز طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، به مدت چند ماه از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت، به گونه‌ای که نتیجه آزمایش ابتلای روزانه ۵۰۰ نفر از مردم این خطه به کرونا مثبت بود. 

تا قبل از آغاز طرح جامع اعمال محدودیت های کرونایی بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری بودند و آمار فوتی های ناشی از کویید ۱۹ در آذربایجان شرقی ۲ رقمی شده بود. 

کارشناسان نظام سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش بیش از ۱۰ درصدی آمار بستری های کرونایی در استان می گویند که این کاهش نتیجه تعطیلی های بعد از ساعت ۱۸ و بدیهی است که نتیجه تعطیلی های طرح جامع محدودیت های کرونایی ۲ هفته بعد مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز