خبرگزاری کار ایران

طیفوری خبر داد:

افزایش سرعت رشد نرخ تورم در گیلان/صعود ۲ پله ای استان در رتبه شاخص نرخ تورم آبانماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۷۷۹

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه نرخ تورم آبانماه گیلان 27/6 درصد است، گفت:میانگین افزایش شاخص قیمت در استان نسبت به برخی استان‌ها سرعت بیشتری گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب درکشور و استان آبانماه 1399 کشور و گیلان  منتشر شد، اظهار داشت: نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در آبانماه به‌ترتیب 29 و 27/6 درصد می‌باشد و استان گیلان در این ماه، در بین 31 استان در رتبه نوزدهم کشور قرار گرفته است. این در حالی است که در ماه‌های پیشین، رتبه استان بیست و یکم بوده است. به بیان دیگر میانگین افزایش شاخص قیمت در استان نسبت به برخی استان‌ها سرعت بیشتری گرفته است.

طیفوری خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی با نرخ 25/4 درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم 34/2 درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است. همچنین 4 استان مجاور استان گیلان، یعنی استان‌های قزوین، زنجان، مازندران و اردبیل به‌ترتیب دارای رتبه‌های هفدهم، بیست و پنجم، بیست و هفتم و بیست و هشتم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

وی اضافه کرد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر 25 درصد و گیلان برابر 19/7 درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب 30/9 و 31/1 درصد بوده است.

طیفوری همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه آبانماه سال جاری را در کشور و استان به­ ترتیب برابر 46/4 و 47/5 درصد اعلام کرد.

 وی اظهار داشت که بررسی تغییرات شاخص قیمت آبانماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور  برابر 5/2 درصد و در استان برابر 5/5 درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز