خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نباید اجازه دهیم چند وکیل و قاضی ناسالم نگاه مردم به دستگاه قضایی را عوض کنند / نظارت بر قاضی و وکیل به معنای تداوم اعتماد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۴۶۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:نباید اجازه دهیم چند وکیل و قاضی ناسالم ،نگاه مردم به دستگاه قضایی را عوض کنند بلکه با تقویت نظارت‌ها جلوی هرگونه سوء استفاده احتمالی را در این زمینه بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام  نورالله قدرتی در نشست مسئولان قضایی استان با هیات مدیره کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان، با اعلام این خبر گفت: از آنجا که وکلا به صورت مستقیم با دادگاه‌ها، دادسراها، اصحاب دعوا، دعاوی مختلف و پرونده‌های پیچیده سر و کار دارند، نظراتشان برای قوه قضائیه می‌تواند بسیار راهگشا باشد و معتقدیم جریان وکالت می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری ایفا کند.

مقام ارشد قضایی استان اظهار کرد: چرا باید اجازه دهیم چند وکیل، قاضی و کارمند ناسالم، نگاه مردم را به ما عوض کنند و این سالم سازی نیز با بخشنامه امکان پذیر نیست بلکه در میدان عمل باید اعتماد آفرینی کرد و رضایت مردم را به دست آورد.

او افزود: کار هماهنگی مبارزه با فساد، امر بسیار مهمی است که همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبد و سلامت قوه قضاییه بدون سلامت قاضی و سلامت نهاد وکالت بدون سلامت وکلا امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: جریان سالم قضایی همراه با جریان سالم سازی در درون کارشناسان، وکلا و ضابطان است و مردم همه اینها را یک مجموعه می‌بینند.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر لزوم استقلال وکیل، اظهار داشت: به موازات استقلال قاضی، معتقدیم وکیل هم باید استقلال داشته باشد اما این استقلال به معنای فقدان نظارت نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: نظارت بر قاضی و وکیل به معنای بی اعتمادی نیست بلکه به معنی تداوم اعتماد است و برای تضمین تداوم اعتماد و سلامت وکیل و قاضی، این سازوکار نظارتی در قانون پیش بینی شده است که باید فعال باشد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود در مسیر تعامل دستگاه قضایی با نهاد وکالت به کار می‌گیریم و تردید نداریم که با هم افزایی و همکاری، این مشکلات قابل رفع است.

او افزود: همچنین در جهت فعال‌تر ساختن نهاد داوری در کشور مصمم هستیم و معتقدیم این موضوع به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری کمک شایانی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز