خبرگزاری کار ایران

خلیل الهی خبرداد:

آزادی 216 زندانی غیر عمد از ابتدای سال در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۴۴۷

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون، 216 زندانی جرایم مالی غیر عمد با بدهی 95 میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند که از این میزان 70 میلیارد تومان از طریق اعسار به تقسیط تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، موسی خلیل اللهی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان، با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضایی رسیدگی به وضعیت زندانیان بوده، چرا که آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: در راستای آزادی زندانیان غیر عمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده، ستاد دیه استان همراه دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در این خصوص ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد، جزوه سه استان برتر کشور است، اضافه کرد: خوشبختانه مردم استان در راستای انجام امور خیر زبانزد عام و خاص بوده و به لحاظ وجود خیران بزرگ دارای ظرفیت بزرگی هستند که نباید از آن غافل شد.

خلیل‌اللهی با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت خیرین در راستای آزادسازی زندانیان، بیان کرد: صرف هزینه مراسم متوفیان برای آزاد سازی زندانیان نیز یکی از سنت‌های خوب بوده و طی دو سال گذشته، 300 زندانی از طریق کمک‌های اهدایی 802 نفر از خانواده متوفیان، آزاد شده‌اند.

 طی این نشست که با حضور اعضای هیات امنای ستاد دیه استان برگزار شد، تعدادی از پرونده‌های زندانیان جرایم مالی غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز