خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای کارگری شرکت واگن پارس:

قوانین کارگری در استان نادیده گرفته می شود/ انعقاد قراردادهای یک ماهه با کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۴۲۶

رئیس شورای کارگری شرکت واگن پارس گفت: بر اساس قانون ، کارگری که در شورا عضو می شود باید از امنیت شغلی برخوردار بوده و مصونیت داشته باشد. این در حالی است که در اغلب واحدها، هنگامی که اعتبارنامه 2 ساله شورا به اتمام می رسد، مجموعه در تقابل با شورا قرار می گیرد و با پایان قرارداد ممکن است پایان دوره کاری آنها در مجموعه باشد.

سعید جولایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: در حیطه مسئولیت شورای کارگری، مجبور به دفاع از خواسته های قانونی کارگران هستیم و اگر بخواهیم به حقوق واقعی کارگر برسیم باید با مدیریت دائماً در چالش باشیم. اما متأسفانه در چنین شرایطی، زمانی که دوره شورا تمام می‌شود، جایگاه اعضای سابق شورا در شرکت ناامن می شود.

او ادامه داد: بحث مدت ‌زمان قراردادها نیز مشکل دیگری است که بسیاری از کارگران با آن مواجه هستند. قراردادهای کاری کارگران باید بلند مدت و یا بعد از 5 سال دائمی و یک طرفه تلقی شود. اما مشاهده می شود کارگری که ۱۶ سال در یک مجموعه کار کرده است، قرارداد یک ماهه با او منعقد می‌ شود.

رئیس شورای کارگری شرکت واگن پارس اظهار داشت: طبق ماده ۲۱ قانون شوراها، یکی از اعضای شورای کار می تواند بدون حق رأی، همواره در جلسات هیئت مدیره حضور داشته باشد، اما متأسفانه این قانون رعایت نمی شود و این به معنای آن است که نقش مهم شوراهای کارگری و اختیارات قانونی آنها در استان مرکزی نادیده گرفته می شود و این امر باید اصلاح شود.

جولایی تصریح کرد: پایین بودن سطح حقوق کارگران شرکت نسبت به سایر شرکت های همجوار مسئله دیگری است که باید به آن پرداخته شود. حقوق کارگران شرکت واگن پارس به نسبت شرکت های دیگر بسیار پایین تر است و این یک مشکل عمده است. البته طی مدت زمان گذشته، با اقداماتی از سوی مدیریت اعم از حق مسکن و حق انگیزشی، اندکی به حقوق کارگران اضافه شده است، اما هنوز پرسنل واگن پارس دارای دریافتی های پایینی هستند، که در این‌ شرایط اقتصادی آنها را در شرایط سختی قرار داده است.

او بیان داشت: انتظار می رود زمانی که سهامداری شرکت واگن پارس به مپنا واگذار می شود، شرایط بهبود یابد. این در حالی است که بعد از گذشت 2 سال هنوز این‌ انتقال، نهایی نشده و پرسنل را دچار نگرانی و استرس کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز