خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین:

۱۰۲ کودک کار در استان قزوین شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۴۰۳

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰۲ کوک کار شناسایی و پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پری میرزایی با اعلام این خبر گفت: در شش ماه اول امسال ۱۰۲ کوک کار شناسایی شدند که ۷۶ درصد از آنان پسر هستند.

او افزود: این کودکان از سوی یک مرکز دولتی و ۲ مرکز غیر دولتی در استان حمایت و به آنان خدمات داده می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: در شش ماهه امسال در این مراکز بیش از ۵ هزار خدمت تخصصی از جمله روانشناسی، مددکاری، حقوقی، آموزشی ودرمانی به کودکان داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، 90 درصد از کودکان کار دارای خانواده هستند و این کودکان معمولاً به مدرسه می‌روند، امکان انجام کار‌های مجرمانه آن‌ها کمتر است و غالباً از خدمات تحصیلی برخوردارند.

به گفته او، یک درصد از مابقی کودکان کار روابط‌شان با خانواده قطع شده است و 9 درصد هم در خانواده‌های بدسرپرست زندگی می‌کنند که غالباً از سوی بهزیستی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اظهار کرد: حدود 6 درصد از کودکان کار و خیابان به علت نداشتن استطاعت مالی و تمایل به تحصیل و همچنین ضعف در کسب نمره بازمانده از تحصیل هستند.

میرزایی با اشاره به سلامت و بهداشت کودکان کار تصریح کرد: حدود 95 درصد از این کودکان سالم و 5 درصد باقیمانده هم دچار بیماری‌های روانی، جسمی، معلولیت و ذهنی هستند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بررسی شاخص‌های رشدی کودکانه کار نشان می‌دهد که 89 درصد از آنان دارای رشد طبیعی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز