خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اجرای پروژه رفع مشکلات فاضلاب اهواز/ امسال نیز مشکل آبگرفتگی در سطح خیابان ها را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۳۹۶

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با وجود اجرای پروژه تعمیرات زیرساختی فاضلاب شهرستان اهواز امسال نیز مشکل آبگرفتی تا پایان پروژه در برخی از محلات وجود خواهد داشت.

سید کریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: شبکه فاضلاب شهری اهواز در سال گذشته به دلیل آبگرفتگی هایی که در این شهرستان داشتیم یک سری اقدامات توسط شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت که تنها در برخی مناطق تا حدودی این مشکل برطرف شد و اصل مشکل فاضلاب پابرجا بود.

او افزود: مشکل زیرساختی آب و فاضلاب شهرستان اهواز نیاز به تعمیرات اصولی و اساسی دارد که حدود 20 روزی است پروژه این کار کلنگ زنی شد. اعتبار این پروژه از طرف مقام معظم رهبری و از صندوق بیت رهبری تخصیص یافت. مرحله اول پرداخت 50 میلیون یورو بود که این تخصیص اعتبار به استان رسید. مرحله بعدی پرداخت اعتبار با گذشت بعد از یک سال از این پروژه و در سال آینده پرداخت می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: قرارداد این پروژه با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است و قرارگاه در اهواز مستقر شده و با توجه به اینکه در استان سابقه و تجارب خوبی داشته، طبق قرارداد 2 ساله امیدواریم به شکل ریشه ای مشکلات شبکه فاضلاب شهرستان اهواز و کارون را برطرف کند.

حسینی عنوان کرد: پروژه از روزهای گذشته آغاز به کار کرده ولی قطعا تا به نقطه  مطلوب حل مشکل آبگرفتگی ها در شهرستان اهواز برسد مقداری زمانبر خواهد بود. برای رفع آب های سطحی نیز به اصلاح شبکه دفع این آب ها نیاز است که باید صورت بگیرد.

او  گفت: بخش دیگر آبگرفتگی در سطح خیابان های اهواز به مشکلات فرسودگی شبکه فاضلاب شهرستان اهواز و همچنین توسعه شهرستان و افزایش محلات آن بازمی گردد که با اصلاح شبکه فاضلاب همچنان پیش بینی می شود این مشکلات در سالجاری نیز وجود خواهد داشت. بخشی از مشکلات زیرساحتی فاضلاب تاکنون در این مناطق رفع شده و بخشی نیز به اصلاح شبکه فاضلاب شهرستان بازمی گردد که با اجرای پروژه ها مشکل آبگرفتگی شان برطرف خواهد شد.

او تصریح کرد: اجرای این پروژه بین اهواز و کارون مشترک است و قرار بر این بود که قرارگاه خاتم الانبیا ابتدا از کارون آغاز به کار کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع واگذاری بخشی از اراضی شهرستان اهواز به قرارگاه خاتم الانبیا نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری بخشی از اراضی شهرداری اهواز به قرارگاه خاتم الانبیا از سوی شهرداری مربوط به پروژه های عمرانی است که از  اصل تهاتر استفاده می شود و این بیشتر در پروژه هایی که قرار شد پولی به آنها پرداخت نشود به کار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز