خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۲۰ درصدی طرح آب رسانی به آبیک / آب شهر آبیک اصلا قابل خوردن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۳۸۴

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین گفت: طرح آب رسانی به آبیک از سد طالقان هم اکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با کندی و تاخیر در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرنوندی با اعلام این خبر گفت: طرح انتقال آب به شهر آبیک با مشکلات و معضلات زیادی مواجه است که شاید مهمترین آن کمبود اعتبار برای اجرا باشد.

او افزود: هم اکنون سختی آب شهر آبیک، حدود هزار و 500 میلی گرم بر لیتر کربنات کلسیم است یعنی در رنج قابل شرب و غیرقابل شرب قرار دارد و تلاش می‌کنیم قول‌های داده شده برای آبرسانی به شهر آبیک را برآورده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: هم اینک از 17 کیلومتر خط انتقال این طرح، پنج یا 6 کیلومتر کار شده است که اگر این روال ادامه یابد مطمئنا تا تابستان سال آینده پروژه آبرسانی تکمیل نخواهد شد.

او تصریح کرد: امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه و استانداری قزوین شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم تا به توقعات ایجاد شده در این زمینه پاسخ دهیم.

بیرنوندی افزود: ما بعد از تکمیل خط انتقال باید تصفیه خانه اضطراری را احداث و تکمیل کنیم ولی تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله هزار و 400 و هزار و 600 انجام شده که در اصل کاری انجام نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک نیز در این خصوص گفت: تاکنون 2 با به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از این طرح بازدید کرده‌ایم و طبق اظهارت پیمانکار، این طرح، حداکثر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامرضا اخلاقی افزود: تقریبا یه گروه سه تا چهارنفره در محل طرح مشغول به کار هستند و اجرای طرح را مشروط به تامین اعتبارات کرده‌اند.

او اظهار کرد: از این طرح، تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته که متاسفانه آن هم به صورت کامل انجام نشده است و خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه درخواست مردم و نمایندگان استان است مساعدت ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

اخلاقی افزود: شهر آبیک 100 هزار نفر جمعیت دارد و آب آن، هم اکنون اصلا قابل خوردن نیست و باید فکر ویژه‌ای برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز