خبرگزاری کار ایران

رتبه نخست استان یزد در درمان کودکان سرطانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۱۰۷

مدیر موسسه خیریه محمد رسول الله(ص) گفت: استان یزد رتبه نخست درمان کودکان سرطانی را در خاورمیانه دارد.

به گزارش ایلنا، عبقری گفت: در موسسه خیریه کودکان سرطانی محمد رسول الله یزد حدود ۸۰۰ کودک سرطانی حضور دارند که نیمی از آنها بهبود یافتند و بقیه کودکان سرطانی در حال درمان هستند.

وی افزود: نیمی از کل تعداد کودکان سرطانی موسسه خیریه محمد رسول الله به سرطان خون مبتلا هستند.

 مدیر موسسه خیریه کودکان سرطانی محمد رسول الله یزد افزود: برای حمایت‌های درمانی کودکان سرطانی از زمانی که کودک به فوق تخصص آنکولوژی اطفال مراجعه می‌کند به این موسسه معرفی می‌شود و ضمن تشکیل پرونده کودک تحت حمایت موسسه قرار می‌گیرد.

عبقری ادامه داد: استان یزد رتبه نخست درمان کودکان سرطانی را در خاورمیانه دارد. همچنین ۹۵ درصد کودکان سرطانی استان یزد در یزد درمان می‌شوند.

 فوق تخصص خون و سرطان اطفال نیز گفت: پاسخ به درمان سرطان خون در کودکان نسبت به بقیه انواع سرطان‌ها حدود ۸۰ درصد و در یزد حدود ۷۸.۸ دهم درصد است.

هاشمی افزود: در نمونه مغز استخوان ثنا کودک مبتلا به سرطان خون سلول‌های بدخیم سرطانی بیش از ۹۰ درصد دیده شد و با تشخیص مراحل درمانی شروع شد که درمان ابتدایی حدود یک ماه طول کشید.

وی ادامه داد: شیمی درمانی و تزریق داخل نخاعی برای پاکسازی مغز استخوان ثنا انجام شد و روز ۲۸ درمان آزمایشی از ثنا گرفتیم که سلول‌های بدخیم ثنا از ۹۰ درصد به کمتر از پنج درصد رسید و مراحل درمان را به خوبی طی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز