خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

پروژه در حال احداث بزرگراه شهید سلیمانی ابرپروژه شهری شیراز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۰۰۷

شهردار شیراز پروژه در حال احداث بزرگراه شهید سپهبدسلیمانی را یک ابرپروژه شهری دانست و گفت: در این پروژه بیش از ۳۵۰ نیرو در ۱۱ جبهه کاری با استفاده از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در بازدید از جبهه های مختلف کاری بزرگراه شهید سلیمانی گفت: این بزرگراه به طول ۶ کیلومتر شامل یک تونل دوقلو به طول مجموعا ۲۲۰ متر و پنج پل می‌شود که در امتداد تونل های دوقلوی کوهسار مهدی (عج) به سمت بزرگراه آیت الله محلاتی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه احداث این پروژه منجر به تکمیل بخشی از رینگ شمالی شیراز می شود، افزود: گستردگی پروژه و حضور گسترده نیروها و تجهیزات در نقاط مختلف آن، در پروژه های شهری کم نظیر و نشان دهند ابعاد وسیع عملیات احداث بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی است.

شهردار شیراز با بیان اینکه کل مسیر بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی ۹ کیلومتر است که فاز یک آن به اتمام رسیده و هم اکنون در حال احداث ۶ کیلومتر باقی مانده هستیم، اضافه کرد: روند احداث این پروژه از سرعت مناسبی برخوردار است و همچنین رفع مشکلات مربوط به تملک املام مورد مسیر منجر به تحول در اجرای آن می شود.

 اسکندرپورضمن تشریح اقدامات انجام در بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی گفت: هم اکنون از منصور آباد تا دینکان و انجیره آماده آسفالت شده است، دو پل در مسیر دینکان و همچنین پل منصور آباد را اجرا کردیم و تلاش داریم تا پایان آذر ماه حدود ۳.۵ کیلومتر از مسیر بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی را آسفالت کنیم.

وی همچنین نوید داد: طی ماه های آینده کار اجرایی پروژه باید سرعت بیشتری بگیرد و اقدامات اجرایی جبهه هایی مختلف کاری به خصوص تونل دوقلو را انجام دهیم.

اسکندرپور ادامه داد: همچنین در روند اجرای پروژه با لغزش کوه در بالادست منصورآباد روبرو شدیم که نگرانی های جدی را برای ما ایجاد کرد و باعث شد پروژه حدود سه ماه متوقف بماند. توقف پروژه، برنامه زمانبندی ما را تحت تاثیر قرار داد اما با همکاری شهرداری و قرار گاه خاتم الانبیا (ص) به نحوی برنامه ریزی و عمل شد که این تاخیر جبران شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در بالادست منصورآباد برای تثبیت زمین گفت: برای تثبیت لغزش کوه حدودا ۱۰ کیلومتر حفاری در پایین دست انجام داده ایم، حدود ۶۵۰۰ تن دوغ آب سیمان تزریق کردیم و ۸۰ هزار متر مکعب در بالا دست سبک‌سازی انجام شده تا اطمینان حاصل شود که این لغزش خطری برای همشهریان در منصور آباد و برای پروژه در آینده ایجاد  نمی کند.

شهردار شیراز در بازدید میدانی از اقدامات انجام شده برای تثبیت زمین افزود: مجموع اقدامات صورت گرفته باعث شد که بتوانیم با اطمینان پروژه را از همین مسیر و با ایمنی بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز