خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

شناسایی ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۱۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از شناسایی ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح این استان خبر داد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۲۲۷ نفر در مقطع متوسطه و ۷۷۳ نفر در دوره ابتدایی تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری با اعلام این خبر گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، یکی از مهمترین رسالت این اداره کل تحت پوشش قرار دادن همه کودکان لازم التعلیم است.

وی اظهار داشت: بازماندگان از تحصیل به ۲ گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه لازم‌التعلیم‌های پایه اول و گروه دیگر ترک تحصیل کرده‌ها متوسطه اول و دوم  را شامل می‌شوند.

اصغری با بیان اینکه یکهزار و ۲۲۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل در متوسط اول و دوم در استان داریم، افزود: از این تعداد ۵۲۷ نفر پایه ششم به هفتم و ۷۰۰ نفر نیز از پایه نهم به دهم هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون موفق به جذب ۳۰۰ نفر در پایه نهم به دهم در کلاس‌های درس شدیم و در پایه ششم به هفتم در حال اقدام هستیم .

این مسئول با اشاره به اینکه امسال ۷۷۳ نفر دانش آموز لازم التعلیم زیر ۱۱ سال در استان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد ۳۶۰ نفر دختر و ۴۱۳ پسر هستند و با اقدامات انجام شده موفق به جذب ۱۲۵ نفر در مقطع ابتدایی شدیم که  ۵۸ دختر و ۶۷ نفر پسر هستند.

اصغری اضافه کرد: با بررسی ها و پیگیرهای انجام شده تعداد ۱۴۶ کودک دارای معلولیت جسمانی، ۳۶ نفر به خارج از کشور مهاجرت کرده،  ۷۶ نفر از استان قزوین خارج شده اند.

به گفته وی هشت نفر نیز دچار فقر شدید مالی هستند، ۱۰ نفر دارای بد سرپرست ، یک نفر کودک کار ، یک نفر کوچ نشین ، ۲ نفر ازدواج کرده ، ۲۰ نفر  دارای بیماری صعب العلاج  و ۱۲  نفر فوت کردند .

وی خاطر نشان کرد : در بررسی‌ها پیگیری های انجام شده، شماری از آنان جذب و ۳۳۵ نفر هنوز شناسایی نشده و نشانی سکونت از آنان در دست نیست.

اصغری تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۰ نفر لازم التعلیم در استان قزوین شناسایی شدند که از این تعداد نیمی جدب کلاس های درس شدند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین‌تاکید کرد: اشتغال به کار، ازدواج دختران، داشتن‌سرپرست بد، فقرمالی و مشکلات اقتصادی خانواده ها، مخالفت خانواده ها برای ادامه تحصیل در مدرسه مختلط از مهم ترین علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان استان است.

اصغری یادآور شد: در سال تحصیلی جدید ۱۲۸ هزار و ۲۱۱ نفر دانش آموزان ابتدایی در سطح استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۹۴۸ نفر دختر و ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر پسر هستند .

۹۹۹ واحد آموزشی ابتدایی در سطح استان قزوین دایر است که از این تعداد ۵۶۵ واحد روستایی و ۴۳۳ واحد شهری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز