خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد:

انعقاد تفاهمنامه بخش خصوصی استان با سازمان توسعه تجارت ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۸۷۲

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از انعقاد تفاهمنامه بخش خصوصی استان با سازمان توسعه تجارت ایران با هدف حمایت و تسهیل در فرایند صادرات تجار و بازرگانان استان در بخش های مختلف خبرداد.

به گزارش ایلنا، سعید پورآبادی با اعلام این مطلب در نشست هم اندیشی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد با مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این تفاهمنامه در 9 بند با هدف حمایت و تسهیل در فرآیند صادرات تجار و بازرگانان استان در بخش های مختلف انجام شد.

وی تاسیس اولین مرکز و مدرسه صادراتی کشور (توانمند سازی، آموزش، برندسازی و توسعه صادرات صنایع کوچک) در استان، حمایت از تاسیس و ایجاد خوشه های صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات ، حمایت از توسعه و ایجاد شرکت های حمل و نقل صادراتی وزیر ساخت های لجستیک با رویکرد توسعه صادرت به بازار کشورهایی همسایه، بررسی امکان سنجی و اجرای طرح احداث پایانه صادراتی با رویکرد اجرای طرح‌های نوآوری، سورتینگ و بسته بندی انواع محصولات تولیدی استان را از جمله بندهای تفاهمنامه بخش خصوصی  خراسان شمالی با سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد.

 پورآبادی از دیگر بندهای این تفاهمنامه را ارائه تسهیلات و کمک بلاعوض برای اجرایی کردن برنامه‌های توسعه تجارت خارجی به منظور اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری خارجی، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی و برگزاری میزهای کالا مطابق با شیوه نامه های اجرایی بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی ، پیگیری و مساعدت در جهت تصویب لایحه تخفیف سود بازرگانی کالاهای وارده به گمرک استان به میزان 20 درصد، تخصیص کمک مالی جهت برند سازی 5 محصول صادراتی استان پس از تصویب درکارگروه توسعه صادرات استان و ارائه به سازمان توسعه تجارت ایران، کمک به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان در سال 2020 میلادی با محوریت استان خراسان شمالی و کمک به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت محصولات صادراتی درگمرک استان خراسان شمالی ذکر کرد.  

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ادامه به مشکلات صادرکنندگان درامر تعلیق کارت های بازرگانی اشاره کرد و گفت: از 28 کارت بازرگانی فعال در استان تاکنون 13 کارت بازرگانی تعلیق شده است .

وی افزود: تعلیق کارت های بازرگانی منجر به تعطیلی صادرات در استان شده است که نیازمند تدابیر ویژه مسئولان کشوری است.

انعقاد تفاهمنامه بخش خصوصی استان با سازمان توسعه تجارت ایران

بدری ، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز به مشکلات ساختاری کشور در امر اقتصاد در بعد و قبل تحریم‌ها اشاره کرد و یکی از خواسته‌های بخش خصوصی در استان را بحث تخفیف سود بازرگانی کالاهای وارداتی به استان برای رونق گرفتن گمرک اعلام کرد.

وی حمایت از برند سازی محصولات صادراتی استان، تهیه مشوق های صادراتی و حمایت از توسعه و ایجاد شرکت های حمل و نقل صادراتی و زیرساخت های لجستیک محصولات صادراتی از جمله درخواسته های بخش خصوصی استان ذکر کرد.

سید ابراهیم حسینی، مشاور رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران نیز به کاهش 50 درصدی صادرات طی ابتدای سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم ها کشور اشاره کرد و گفت: از خردادماه امسال با افزایش صادرات در کشور مواجه بودیم این بدین معنا است که طی 7 ماهه نخست امسال 18 میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات انجام شد که با کاهش ۲۳ درصدی مواجه شد.

وی افزود: در مهرماه امسال نسبت به شهریور 4 میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات انجام شد که نشان دهنده رشد 74 درصدی صادرات در کشور است.

وی تحقق صادراتی امسال را 41 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با افزایش صادرات در نیمه دوم سالجاری  امیدواریم تا پایان سال به تحقق صادراتی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز