خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر در ایستگاه سوم؛

تراکتور-سپاهان /جدال تجربه و انگیزه در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۶۷۱

تراکتور از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (پنجشنبه) در دیداری حساس از هفته سوم لیگ برتر فوتبال میزبان سپاهان است

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،دیدار این دو تیم مدعی همیشه تماشایی بوده و با توجه به بازیکنان باکیفیتی که آن‌ها در اختیار دارند، چنین انتظاری از بازی امروز نیز می‌رود.

                                                                        علی‌منصور کماکان به دنبال برد

تراکتورِ علیرضا منصوریان شروع خوبی نداشته و در دو بازی اول نتوانست به پیروزی برسد و از مدعیان ناکام دو هفته ابتدایی لیگ به حساب می‌آید. با این وجود، نمایش شاگردان این سرمربی به لحاظ فنی قابل قبول بوده و می‌توان به آینده تیم محبوب پرشورها امیدوار بود.

سرخ‌پوشان دیار آذربایجان پس از استارت ناموفق برابر نفت مسجدسلیمان که در تبریز با تساوی بدون گل متوقف شدند، در گام دوم مقابل میزبان خود نساجی نیز به رغم عملکرد بهتر با خوش‌شانسی به یک امتیاز بسنده کردند تا کماکان به دنبال دشت اولین برد باشند.

                                                                         نویدکیا با پیروزی می‌آید

در آن سو، سپاهان با هدایت محرم نویدکیا که از سرمایه‌های این باشگاه اصفهانی و همچنین جزو سرمربیان جوان و تازه‌وارد این دوره از مسابقات لیگ برتر به شمار می‌آید، با عملکرد یک برد و یک باخت، نسبت به رقیب فردای خود یک امتیاز بیشتر کسب کرده است.

طلایی‌پوشان دیار زاینده رود در سرآغاز کارشان باخت تلخی را در زمین گل‌گهر متحمل شدند اما در هفته دوم با برتری خفیف خانگی برابر آلومینیوم جبران نموده و چراغ پیروزی را روشن کردند. این نخستین برد نویدکیا در نخستین حضورش به عنوان سرمربی در لیگ برتر بود.

                                                                                 وجه مشترک

شکل بازی تراکتور و سپاهان در فصل جدید متفاوت‌تر از فصل قبل بوده با این ویژگی مشترک که هر دو تیم به فوتبال مالکانه علاقمند نشان داده‌اند؛ تیم منصوریان با سیستم ۲-۵-۳ بازی می‌کند و تیم نویدکیا با آرایش ۳-۳-۴ که از محبوب‌ترین سیستم‌های هجومی دنیاست.

برخلاف چیدمان سپاهان، تاکتیک مورد استفاده تراکتور در فوتبال کشور زیاد مرسوم نیست لیکن ثمربخش نشان داده است. با این حال آنچه که بدیهی به نظر می‌رسد این است که این دو تیم بزرگ و خواهرخوانده هنوز خیلی کار دارند تا چهره واقعی مدعی به خود بگیرند.

                                                                         جدال تجربه و انگیزه

علی‌منصور و محرم از ستارگان دهه‌های اخیر فوتبال ایران هستند و در دوران بازیگری بارها با پیراهن دو تیم استقلال و سپاهان رودرروی هم به میدان رفتند. منصوریان از هافبک‌های تدافعی مقتدر بود و نویدکیا نیز پلی‌میکری خوش‌فکر که جام‌های قهرمانی متعددی به دست آوردند.

در این میان، منصوریان که ۱۰ سال از نویدکیا بزرگتر است، تقریبا یک دهه زودتر از رقیب وارد چرخه مربیان شده و تجربه کاری سرمربی تراکتور بر همتایش در سپاهان می‌چربد، لیکن باید دید که در تقابل آن‌ها کدامیک موفق خواهد بود، منصوریان باتجربه یا نویدکیای باانگیزه؟

                                                                           آمار برابر در تبریز

تراکتور و سپاهان در تاریخ لیگ برتر ۲۴ بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که ۷ بار تراکتور و ۱۱ بار سپاهان پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این دیدارها ۵۸ گل به ثمر رسیده که ۳۳ گل سهم سپاهان بوده و ۲۵ گل سهم تراکتور.

این آمار در شرایط بازی امروز یعنی به میزبانی تراکتوری‌ها برابر بوده و در ۱۲ جدال لیگ برتری دو تیم در تبریز، ۴ پیروزی، ۴ شکست و ۴ تساوی برای هر یک رقم خورده است و مصاف پیش‌روی دو تیم در هفته سوم لیگ برتر فوتبال این تساوی جالب را بر هم خواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز