خبرگزاری کار ایران

واگذاری ۳۰ گیگابایت اینترنت به همراه ۲۸۰ مودم رایگان به مدارس قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۶۵۶

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۲۸۰ مودم به همراه ۳۰ گیگابایت حجم اینترنت ماهانه به صورت رایگان در اختیار مدارس شهری و روستایی استان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی اظهار کرد: با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و از محل اعتبارات طرح USO، تاکنون بیش از یک هزار مدرسه روستایی بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که ۴۵۰ مدرسه شهری بر بستر تلفن سیمی و ۵۵۲ مدرسه روستایی نیز بر بستر تلفن سیمی و بی‌سیم بوده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات استان از ادامه واگذاری اینترنت به مدارس روستاهای باقیمانده استان اشاره و یادآور شد: ایجاد دسترسی اینترنت رایگان در ۳۰ مدرسه از ۱۳۵ مدرسه روستایی بدون اینترنت استان با همکاری اپراتورهای‌وب نیز در حال پیگیری و اجرا است.

به گفته شهامی، بیشتر روستاهای استان قزوین مشکلی برای استفاده از اینترنت و پیام‌رسان شاد نداشته و از بستر اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

این مسئول فناوری ارتباطات، تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات را جزو تعهدات اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم برگزاری کلاس‌های درس دانش‌آموزان در قالب فضای مجازی، هم‌اکنون ۲۰۳ هزار دانش آموز استان در یک هزار و ۳۱۵ مدرسه شهری و روستایی دولتی مشغول به تحصیل هستند که از این میان، ۱۳۵ مدرسه با یک هزار و ۴۵۳ دانش آموز از بهره مندی اینترنت محروم هستند که امیدواریم با توسعه اینترنت روستایی، این میزان تا چند ماه آینده به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش یابد.

او اضافه کرد: اتصال مدارس روستایی که به اینترنت ADSL دسترسی ندارند با تامین مودم و اینترنت پهن باند از طریق اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و یا های‌وب انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز