خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز خبر داد ؛

رعایت 98 درصدی محدودیت ها توسط مردم تبریز/جریمه60 واحد صنفی در شش روزاول محدودیت های کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۶۴۰

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اجرای محدودیت‌های رفت و آمد و شغلی ناشی از کرونا، گفت: 98 درصد مردم تبریز دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،بهروز مهدوی  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح جدید اجرای محدودیت ها، کلانشهر تبریز به 10منطقه تقسیم شده و شهرها و بخش ها و روستاهای اطراف نیز به عنوان ستاد فعال هستند و این 10 منطقه با مدیریت شهرداران، مشارکت پلیس، بسیج محلات، اماکن، اتاق اصناف و بهداشت و درمان زیر نظر فرمانداری فعالیت می کنند.

او از فعالیت تیم های محله محور در قالب «شهید سلیمانی» در تمام محلات تبریز خبر داد و گفت: این تیم ها ضمن اینکه کارهای مراقبتی و نظارتی انجام می دهند همچنین با شماره سامانه 4030 بیماران را شناسایی و بر نحوه ورود و خروج افراد نظارت می کنند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه اگر با مدیریت محله محور و خانوار محور حرکت کنیم، به طور قطع در کنترل کرونا موثر خواهد بود، افزود: بسیجیان در محلات به عنوان فرمانده عملیات و در مناطق نیز سپاه به عنوان فرمانده عملیات همکاری می کنند.

مهدوی با بیان اینکه براساس آمار وزارت بهداشت به ازای هر 100 هزار نفر اگر 10 بیمار بستری شود، آن شهر قرمز محسوب می شود، افزود: در شهرستان یک میلیون و 900 هزار نفری تبریز، براساس آمار تعداد مبتلایان سه برابر است.

وی ادامه داد: البته در چند روز اخیر تعداد بستری ها 10 درصد کاهش یافته است که نتیجه این6 روز نیست، بلکه به خاطر محدودیت های قبلی است و باید منتظر آمار دقیق باشیم.

فرماندار تبریز با اشاره به محدودیت های تردد داخل شهری و برون شهری خوردورها نیز گفت: در تردد برون شهری تمامی پلاک های بومی هم خارج و هم وارد می شوند و محدوددیتی ندارد، می توانند از پلیس راه عبور کنند، اما نمی توانند وارد شهرهای قرمز بشوند، بلکه از کمربندی ها تردد کنند.

مهدوی با بیان اینکه منعی برای تردد خودروهای پلاک بومی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پلاک های غیربومی در ورودی شهرها اگر از دستور پلیس سرپیچی کنند، یک میلیون تومان جریمه می شوند.

او در مورد تردد درون شهری بعد از ساعت 21 تا 4 صبح نیز گفت: در شهر تبریز به دلیل پیچیدگی موضوع با پلیس تفاهم کردیم که فعلا به تذکر اکتفا کنند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه در تبریز صدها دوربین وجود دارد که تعدادی دید در شب و ثبت پلاک است، خاطرنشان کرد: افرادی از جمله کارکنان درمانی، خدماتی، آتش نشانی و دارخانه ها که شیفت شب کار می کنند و نیز افرادی که به خاطر مراجعه به مراکز درمانی نیاز به تردد شبانه دارند،می توانند در این ساعات تردد کنند و بعد از اتمام محدودیت ها در صورت بازخواست پلیس با ارایه مدارک معتبر و مستند از جریمه معاف می شوند.

مهدوی ادامه داد: پلیس باتوجه به فراوانی حرکت ها در طول 14 روز اگر مدارک مستندی وجود داشته باشد، فرد را جریمه نمی کند.

فرماندار تبریز از سخت گیری در اجرای محدودیت ها در تبریز در طول6 روز خبر داد و گفت: در این مدت 60 واحد صنفی جریمه شده، 300 واحد تذکر کتبی دریافت و برای بالای 500 واحد نیز تذکر شفاهی داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز