خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری کاشان مطرح کرد:

کاشان در آینده با کمبود نیروی کار دیپلمه مواجه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۶۲۲

معاون فرمانداری کاشان با بیان اینکه این شهر از نظر نیروی کار غیر حرفه‌ای وتحصیلکرده و فنی ، با کمبود اساسی مواجه است،گفت: به دلیل تخصصی نبودن بسیاری از شغل ها و تنوع رشته های دانشگاهی و عدم همخوانی آنها با نیازهای شغلی جامعه ، بسیاری از جوانان بیکارند.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی در بازدید از پارک علم و فناوری غیاث الدین جشمید کاشانی بیان کرد: کارآفرینی یکی از مباحث روز دنیا است و مورد حمایت دولت ها قرار دارد، چرا که افراد با بهره گیری از علم، دانش و تجربه با یک ایده و فکر جدید فرصت های شغلی بسیاری برای جامعه ایجاد می کنند.

او توسعه پارک های علم و فناوری را به نفع مردم و دولت دانست و تصریح کرد: شهرستان کاشان نقطه طلایی سرمایه گذاری در کشور است، چراکه با قرار گرفتن در مرکز ایران و همجواری با سه استان مهم و همچنین شاهراه ترانزیتی می تواند محلی برای رشد سرمایه گذاری و توسعه خود در سطح ملی و جهانی باشد.

معاون فرمانداری کاشان به اهمیت نحوه و کیفیت آموزش در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه یکی از مکان های بسیار مهم در ایجاد خلاقیت و رشد فکری افراد است و باید با شناخت کافی از نیازهای جامعه امروز، رشته هایی متناسب با شغل و آینده دار بودن رشته ها در مسیر اشتغال در دانشگاه قرار دهند.

او  درباره وضعیت اشتغال شهرستان اظهار داشت: کاشان از لحاظ نیروی کار دیپلم و زیردیپلم در آینده نزدیک با کمبود نیرو مواجه می شود، ولی از نظر نیروی تحصیلکرده، بدلیل عدم تخصصی بودن و ازدیاد رشته های دانشگاهی و عدم همخوانی با نیازهای شغلی با مشکل مواجه هستیم.

خاندایی خاطرنشان کرد: ایجاد پارک علم و فناوری در کاشان فرصت مغتنمی برای رشد کارآفرینان است از این رو وظیفه دستگاه های اجرایی و نهاد های دولتی و عمومی است که از این طریق به سهم خود از توسعه و رشد نبوغ در عرصه های گوناگون حمایت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز