خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:

انجام ۱۴۰۰ هکتار زراعت چوب در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۴۱۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از انجام ۱۴۰۰ هکتار زراعت چوب در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۰۰ هکتار زراعت چوب در این استان انجام شده و تا پایان سال جاری نیز ۵۵۰ هکتار جدید زراعت چوب صورت می‌گیرد.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان همدان، اسفندیار خزائی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰۰ هکتار زراعت چوب در استان همدان انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه توزیع نهال از اسفندماه صورت می‌گیرد، ادارات منابع طبیعی شهرستان ها در حال شناسایی متقاضیان و طرح‌های تهیه شده از سوی آنها هستند.

وی مهمترین مزیت‌های زارعت چوب را توسعه فضای سبز، درآمدزایی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها دانست و افزود: به دنبال مطرح شدن طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور، زارعت چوب در سایر نقاط با هدف کمک به اجرای این طرح اجرایی شد.

خزائی با بیان اینکه یکسری گونه‌های چوب دِه نظیر اُکالیپتوس، گَز و صنوبر برای زارعت پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: گونه صنوبر بیش از سایر گونه‌های جنگلی با شرایط اقلیمی این استان مطابقت دارد و دارای رشد سریع است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از دیگر حمایت‌های دولت برای توسعه و رونق زراعت چوب است و در این راستا به ازای هر هکتار زراعت چوب ۷۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود همچنین این تسهیلات بین چهار تا پنج سال دوره تنفس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه نهال مورد نیاز برای انجام زراعت چوب در نهالستان قدس ملایر به تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله تولید می‌شود، یادآور شد: طرح توسعه زراعت چوب کاری اقتصادی و محیط زیستی است و این طرح علاوه بر تأمین بخش زیادی از چوب مورد نیاز جامعه، یک نوع توسعه جنگل و فضای سبز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آتش‌سوزی مراتع استان در سال‌جاری، افزود: امسال نزدیک به ۲۷ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان رخ داد که حدود هشت هکتار آن در جنگل‌های استان بوده است هر چند این جنگل‌ها دچار آسیب جدی نشدند.

خزائی با تأکید بر اینکه اداره‌کل منابع طبیعی همدان درصدد ترویج و توسعه نهال‌کاری و زراعت چوب و حمایت از بهره‌برداران به عنوان اولویت مهم و محوری است، خواستار حمایت مسئولان از طرح ملی توسعه زراعت چوب در دوران اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در قالب پرداخت تسهیلات و بسته‌های تشویقی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز