خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

یک خانه تاریخی در قزوین مقاوم سازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۳۴۵

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: خانه تاریخی حکیم افضل قزوین از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان استحکام بخشی و مقاوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احسان نورانی اظهار کرد: خانه تاریخی حکیم افضل از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار و متعلق به خاندان افضل در قزوین است که در خیابان سپه و بخشی از بافت تاریخی شهر قزوین واقع شده و طرح مرمت و احیای این بنای تاریخی در تابستان سال گذشته با کاربری اقامتگاه سنتی در قالب پروژه مشارکتی با نظارت اداره کل و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به پایان مرحله استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی در پروژه مرمت این خانه تاریخی، بیان کرد: در این مرحله از مرمت بنا اقدام‌هایی چون استحکام‌بخشی زیرزمین‌های ضلع غربی و شمالی شامل احیای کانال‌های رطوبتی و مقاوم‌سازی دیواره‌ها، طاق‌ها و طاقچه‌ها واستحکام‌بخشی طبقه‌های فوقانی در ضلع غربی و شرقی بنا شامل بام‌سازی و استحکام‌بخشی شاه‌نشین به طور کامل انجام شده است.

نورانی ادامه داد: ساماندهی و مرمت تزئینات چوبی این خانه تاریخی شامل درب و پنجره‌ها و ارسی‌ها نیز به زودی انجام خواهد شد.

خانه تاریخی حکیم افضل در مجاورت خانه تاریخی ابوترابی ، مظاهری و مسجد مدرسه شیخ‌الاسلام واقع شده و با شماره ۳۲۵۳۲  در سال ۹۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز