خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

حداکثر تا پنج روز آینده قیمت مرغ کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۴۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم مهرماه انتظار داریم از هفته آینده شاهد افزایش تولید و متعادل شدن قیمت مرغ باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اکبر فتحی در حاشیه جلسه کمیته فنی کارگروه تنظیم بازار استان، گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در تولید گوشت مرغ در استان، مقرر شده تا اطلاع ثانوی مرغ‌های پرورش یافته در مرغداری‌های استان فقط در کشتارگاه‌های استان کشتار شده و به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه، گفت: در این جلسه مقرر شد تا با توجه به تاریخ جوجه ریزی انجام یافته مرغداری‌های استان، زمان عرضه به کشتارگاه تعیین و بر اساس آن ادامه روند توزیع نهاده‌های دامی انجام می‌گیرد.

وی از توزیع گسترده مرغ منجمد در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع 50 الی 60 تن مرغ منجمد با قیمت 15 هزار تومان را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده است و بدون هیچ محدودیتی در سراسر استان و در تمام سازمان‌ها، اصناف و فروشگاه‌ها تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: با شروع توزیع مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت مرغ در بازار کاهش محسوس داشته و این توزیع تا متعادل شدن تولید گوشت مرغ و قیمت آن ادامه خواهد داشت.

فتحی با بیان این‌که مرغ منجمد به اندازه‌ کافی در انبار شرکت پشتیبانی امور دام موجود است، گفت: بنا به دستور ستاد تنظیم بازار استان، مکلف شدیم که در مرحله اول 800 تن مرغ منجمد به بازار عرضه کنیم که این میزان در مرحله دوم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم مهرماه انتظار داریم از هفته آینده شاهد افزایش تولید و متعادل شدن قیمت مرغ باشیم.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که با تصمیمات اتخاذ شده، حداکثر تا پنج روز آتی سیر نزولی قیمت گوشت مرغ را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز