خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد:

استقراربرخی واحد های تولیدی برجسته استان در ناحیه صنعتی انجیره /انعقاد ۳۹ قرارداد واگذاری با متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۷۹۰

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت:با توجه به تکمیل شدن ظرفیت جذب سرمایه گذار در ناحیه صنعتی انجیره مرودشت،طرح توسعه این ناحیه صنعتی در دستورکار قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس،احد فتوحی پس از بازدید از ناحیه صنعتی انجیره مرودشت در جلسه بررسی مشکلات ناحیه صنعتی انجیره که در بخشداری سیدان مرودشت برگزارشد،افزود:شهرک صنعتی انجیره در بخش سیدان مرودشت در منطقه ای قرارگرفته که دارای ظرفیت بینظیر در حوزه صنایع تبدیلی است و ضروری است طرح توسعه آن برای جذب متقاضیان سرمایه گذاری انجام شود.

او با بیان اینکه در این ناحیه صنعتی شاهد استقراربرخی واحد های تولیدی برجسته استان  نظیر شیشه سکوریت،تولید تولید انواع برس و فرچه های صنعتی و نیز استحصال و بسته بنده قهوه و دمنوش گیاهی هستیم که در سطح کشور نیز مطرح هستند گفت:این ناحیه صنعتی از چشم انداز بالایی برای توسعه و رونق تولید برخوردار است.

مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت :در سه سال اخیر شاهد شتاب درتکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی انجیره مرودشت هستیم و طرح های مختلفی با هدف تکمیل زیرساخت ها انجام شده  و این روند با اجرای سه طرح دیگر ادامه دارد.

فتوحی افزود:در این مدت  طرح اصلاح شبکه توزیع آب و نیز توسعه و تکمیل زیرسازی و اسفالت خیابان های این ناحیه صنعتی و توسعه و تکمیل شیکه روشنایی اجرا و 3طرح دیگر نیز در برنامه امسال قراردارد.

فتوحی با بیان اینکه ناحیه صنعتی انجیره از نواحی صنعتی روستایی انتقال یافته از جهادکشاورزی به این شرکت است گفت:اصلاح و تکمیل زیرساخت ها و تطبیق آن با استانداردهای شهرک های صنعتی انجام شده است .

او  افزود:دراین ناحیه صنعتی با 27 هکتار مساحت 39 قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقدشده که تاکنون 17 واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی 250نفر در مرحله فعالیت و سایر واحد های  صنعتی نیز در مرحله ساخت‌ و ساز قرار داردو روند ساخت و ساز چند طرح دیگر نیز درحال انجام است.

فتوحی با اشاره به اینکه برخی از قراردادهای  این ناحیه صنعتی منعقد شده مربوط به سال های قبل است و در آن هیچ ساخت و سازی انجام نشده،بر فسخ قراردادهای راکد مربوط  به سال 96وقبل از آن و واگذاری این اراضی به سرمایه گذارانی که توان راه اندازی واحد صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار را دارند تاکیدکرد و گفت:همچنین تعدادی از قراردادهایی که مربوط به قبل است تعیین تکلیف خواهدشد..

بخشدار سیدان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات واحد های صنعتی در راستای تحقق جهش تولید گفت:بخش سیدان دارای ظرفیت های ویژه ای به ویژه در بخش کشاورزی است وایجادناحیه صنعتی انجیره در این بخش ،در اشتغالزایی و توسعه صنعتی موثر بوده و امیدواریم با رفع مشکلات واحد های صنعتی و نیز جذب سرمایه گذاران جدید بتوانیم شاهد افزایش تولید و اشتغال باشیم .

جلیل اسکندری در ادامه با بیان اینکه برخی از قراردادهای منعقد شده در این ناحیه صنعتی راکد هستند و تاکنون ساخت و سازی انجام نداده اند گفت:باتوجه به اینکه بخش زیادی از این شهرک صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده وظرفیت جذب سرمایه گذار و استقرارواحد های صنعتی درناحیه صنعتی انجیره محدود است ،ضرورت دارد نسبت به فسخ قراردادهای راکد اقدام و این اراضی به سرمایه گذارانی که اهلیت  تولید و ایجاد واحد های صنعتی دارند واگذارشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز