خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل وعده داد ؛

کاهش چشمگیر قیمت مرغ از هفته آینده در استان / جلوگیری از خروج زنده و لاشه مرغ به خارج از استان تا اطلاع ثانوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۷۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش چشمگیر قیمت مرغ در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا خلیل نیک‌شاد با علام این خبر افزود: به طور متوسط در استان اردبیل ماهانه ۴ هزار ۶۰۰ تن گوشت مرغ تولید می شود که از این میزان ۱ هزار و ۹۰۰ تن نیاز داخلی استان است.

او افزود: در فاصله زمانی 9 مهرماه لغایت 19 مهرماه سالجاری یعنی در فاصله زمانی ده روز میزان جوجه ریزی در سطح تراز ملی از 120 میلیون قطعه به 90 میلیون قطعه کاهش یافت این میزان کمبود جوجه ریزی نه تنها در سطح استان بله در سطح کشور برای مصرف کنندگان ملموس است که با شیب افزایش قیمت همراه بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد : عدم تامین نیاز صددرصدی واحد های صنعتی تولید گوشت مرغ یکی دیگر از اساسی ترین دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در طی روزهای گذشته است . 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: تمهیدات موثری که از سوی ستاد تنظیم بازار درباره کنترل قیمت گوشت مرغ انجام شده این است که تا اطلاع ثانوی از خروج مرغ زنده و همچنین لاشه مرغ  به خارج از استان گرفته شود که در این خصوص دادستان محترم استان نیز به برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرده اند.

این مقام مسئول درادامه سخنان خود افزود: از امروز در فروشگاه‌های مجاز توزیع گوشت منجمد مرغ در تمامی شهرستانهای استان آغاز شده که این میزان توزیع قطعاً از افزایش بی رویه گوشت مرغ جلوگیری خواهد کرد 

نیکشاد افزود: جوجه ریزی در جریان آبانماه دو میلیون و هفتصد هزار قطعه صورت گرفته است که در طی یک ماه گذشته قطعا ً قیمت گوشت مرغ به  قیمت اصلی و معقول خود بازخواهد گشت  و در طی یک هفته آینده با سیر نزولی قیمت مرغ مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول در پایان  سخنان خود افزود : استان‌های تهران و زنجان و آذربایجان شرقی مصرف کنندگان دائمی تولیدات گوشت سفید استان اردبیل هستند و قطعا مسئولان استانی هرگز با نگاه جزیزه ای مدیریت توزیع را قبول ندارند و اجازه نمی دهند استان به دور خود دیوار بکشد و صرفا ً به نیازهای استانی بیندیشد . استان اردبیل متاثر از افزایش قیمت مرغ در سطح ملی شاهد افزایش قیمت در داخل استان است . 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز