خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

توسعه آموزش و پرورش با مشارکت همگانی امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۲۱

استاندار قزوین گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری دولت، مشارکت عام برای توسعه آموزش و پرورش در ابعاد مختلف از جمله مدرسه سازی و تجهیز مدارس به امکانات روز ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور  در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراهای آموزش و پرورش  تحقق مشارکت و نظارت مردم در حوزه آموزش و پرورش است و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در عدالت آموزشی از دیگر اهداف راه اندازی این شوراها به شمار می رود.

استاندار ادامه داد: برای اینکه دانش آموزان را بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و مطابق اصول تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهیم باید تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی به آموزش و پرورش کمک کنند.

جمالی پور تصریح کرد: مشارکت عام در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد چون مدرسه چند ساحتی است و باید همه نیازهای آن تامین شود بنابراین در شورای آموزش و پرورش باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده کنیم.  

او با بیان اینکه توسعه و پیشرفت جامعه در گرو توجه به آموزش و پرورش است، گفت: مردم همواره در عرصه‌های مختلف در کنار مسوولان نظام برای رشد و توسعه کشور نقش آفرین بودند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها مشارکت حداکثری مردم را در زمینه‌های آموزشی نیز جلب کنیم.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: آموزش و پرورش به تربیت و تولید نیروهای انسانی می پردازد از این رو فعالیت این دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار قزوین افزود: نظام آموزشی باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی توسعه یابد چرا که اعتبارات محدود دولتی جوابگوی نیازهای این بخش نیست و باید با کمک خیران مدارس تجهیز و نوسازی شود.

جمالی پور تاکید کرد: متاسفانه بودجه‌ آموزش و پرورش جوابگو نیست اما استانداری قزوین آماده است تا در کنار آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس و با استفاده از ظرفیت خیران و کمک های مردمی به حل مسایل و مشکلات حوزه آموزش کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز