خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

گیلان دومین تولید کننده مرغ مادر گوشتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۵۹۳

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با تولید بیش از 400 میلیون جوجه یک روزه در سال، دومین استان تولید کننده مرغ مادر گوشتی در کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت : گیلان با تولید 450 میلیون قطعه جوجه یک روزه و تامین 25 درصد نیاز کشور ، دومین استان تولید کننده مرغ مادر گوشتی در کشور است.

میرحجت اکبرنژاد افزود: در دوره مهر و آبان بیش از ۸ میلیون قطعه مرغ به وزن 12 هزار تن، در مرغداری‌های گیلان جوجه ریزی شد که روزانه 250 تن مصرف داخلی و 198 تن به تهران صادر می شود.
 
وی با بیان اینکه مرغداری های گیلان با تولید 80 هزار تن مرغ گوشتی معادل 17 درصد نیاز مرغ گوشتی پایتخت را در سال تامین می‌کند، افزود: گیلان همچنین با تولید 160 هزار تن مرغ گوشتی، 8 درصد گوشت مرغ کشور را در سال تأمین کرده و رتبه پنجم تولید این محصول در کشور را دارد .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان به توزیع 43 هزار تن نهاده دامی بین مرغداری های گیلان در دوره گذشته خبر داد و گفت : در دوره گذشته بیش از 15 هزار تن سویا، بیش از 25 هزار تن ذرت و بیش از 3 هزار تن جو بین مرغداران استان توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز