خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان مطرح کرد:

حمایت از اصناف مشمول محدودیت‌های کرونایی توسط بانک‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۳۴۲

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونای استان قزوین گفت: بانک‌های استان قزوین از اصنافی که مشمول محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا شده‌اند، حمایت می‌کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی اظهار کرد: بر اساس مصوبه چهل و ششم ستاد ملی کرونا، اصنافی که به واسطه طرح هوشمند محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند باید از سوی بانک‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان ادامه داد: بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی افراد که موعد پرداخت آن آذرماه سال ۹۹ باشد اگر وفق مصوب شورای پول و اعتبار بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا ۲۱ اسفند سال ۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.

حبیبی بیان کرد: در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دایمی که بازپرداخت آن آذرماه سال ۹۹ باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل و استمهال موارد مشمول این بند از احتساب و اخذ هرگونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی خواهد بود.

به گفته وی، اشخاص مشمول این موارد استمهالی در بازه زمانی آذرماه سال ۹۹ مشمول محدودیت و ممنوعیت بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: چنانچه سررسید چک‌های صادر شده اشخاص مشمول این بند در دوره زمانی آذرماه سال ۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت شود، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵ مکرر الحاقی به قانون چک نمی‌شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: مهلت پرداخت قبوض مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی اول آذر تا اول اسفند سال جاری باشد به مدت ۲ ماه امهال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز