خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد:

توقف فعالیت هیات‌های حل اختلاف کارگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۱۰۹

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از توقف فعالیت هیات‌های تشخیص و حل اختلاف کار استان قزوین تا ۱۴ آذرماه سال جاری بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر حضور یک سوم کارکنان در مناطق قرمز، خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این اداره، رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی، صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات مابین این دو گروه است.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: با توجه به وضعیت استان از نظر کرونا به منظور اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با این بیماری از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان درخواست کردیم فعالیت خود را در شهرهای مناطق قرمز به مدت دو هفته متوقف کنند.

گروسی افزود: به پرونده‌هایی که در این مدت متوقف شده‌اند بعد از اتمام مدت اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

او اضافه کرد: پس از پایان این مدت، تمدید این دوره تابع سیاست‌های اعلامی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا است.

این مسئول با اشاره به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این مراجع، گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات تشخیص در مقایسه با چهار ماه اول سال جاری از ۳۸ روز به ۲۳ روز کاهش یافته است.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد یادآور شد: همچنین میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات حل اختلاف استان از ۶۵ روز به ۳۶ روز در چهارماه دوم سال رسید.

گروسی عنوان کرد: رسیدگی سریع به پرونده‌ها و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان از سیاست‌های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که با تاکید بر حل ‌و فصل دعاوی به شکل سازشی پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز