خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با معاون دبیرکل خانه کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۱۰۱

نشست اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی با حضور حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری در سخنانی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت: حرکت کشور به سمت اقتصادغیرمولد همچنان موجب خالی‌تر شدن سفره کارگران خواهد شد.

او با تأکید بر تغییر رویکرد اقتصاد کشور گفت: تا زمانی که کشور بر پایه اقتصاد مولد شکل نگیرد نمی توان پویایی از آن انتظار داشت و قطعا  دراقتصادغیر مولد که مبنایش توجه به بخش خدماتی است صاحیان ثروت و قدرت به دلیل منفعت طلبی های حاصل از این نوع سرمایه گذاری زودبازده متمول تر می شوند و نقش نیروهای تولیدی که همان کارگران است کم رنگ تر می شود و به فقیرتر شدن بیشتر آنان می انجامد.

صادقی با بیان اینکه با رشد اقتصاد غیرمولد در کشور که با کاهش ثروت ورشد اقتصادی و اشتغال مستمر همراه است گفت: قطعا در این اقتصاد نیروی کار و کارگران بچه سرراهی تلقی می شود و نمی تواند جایگاه کارگران عزتمند ژاپنی، چینی، کره ای و کشورهای توسعه یافته  دیگر را پیدا کند

او گفت: در صورت حرکت اقتصاد غیرمولد و خدماتی  کشور به سمت اقتصاد مولد است که کشور از فقیر شدن خارج شده و ناامنی شغلی ، بیکاری سیر قهقرایی طی می کند.

معاون دبیرکل خانه کارگر در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم جبارپور قائم خانه کارگر استان آذربایجان شرقی به فعالیت های خانه کارگر این استان پرداخت و گفت: خوشبختانه رویکرد توسعه تشکیلاتی در خانه کارگر استان آذربایجان شرقی وجود دارد و بایستی این نهاد فعالیت های خود در سطح شهرک های صنعتی ، شهرستانها و افزایش رابطین امور اعضا وایجاد دفاتر نمایندگی توسعه دهد.

صادقی وحدت میان تشکل های کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی با همکاری خانه کارگر استان را یادآور شد و گفت: در این راستا لازم است خانه کارگر استان آذربایجان شرقی به تشکیل شورایی در قالب شورایعالی سیاستگذاری و برنامه ریزی با حضور روسای تشکلات کارگری و بازنشستگی استان برای طرح ریزی و ارائه برنامه های مناسب با وحدت رویه اقدام  کند تا الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

 در ابتدای این نشست کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خانه کارگر یاد و خاطره مرحوم حمیدجبارپور قائم مقام دبیر اجرایی خانه کارگر استان را گرامی داشت و گفت: فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای خانه کارگر و جامعه کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی است.

او در ادامه با تشریح فعالیت های خانه کارگر استان آذربایجان شرقی تصمیم و رهبری جمعی از ویژگی های بارز و عامل موفق این نهاد کارگری در استان خواند و گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده میان تشکل های کارگری و بازنشستگی در استان آذربایجان شرقی تمامی تشکل ها مستقل ولی در کنار هم برای پیشبرد اهداف و مطالبات این قشر قرار دارند.

صادق زاده به همکاری خوب با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی و مدیریت بانگ رفاه کارگران استان  و کمیسیون های کارگری اشاره کرد و گفت: ارتباط با جامعه کارگری و بازنشستگی جزو اولویت های کاری بوده و هر  هفته به صورت منظم  برنامه ملاقات های عمومی در راستای پیگیری مشکلات این قشر  شکل می گیرند.

او با یادآوری آثار نامطلوب شیوع بیماری کرونا گفت: متاسفانه بروز این بیماری منحوس سبب شد تا فعالیت های خانه کارگر همانند سایر بخش های کشور  با خلل مواجه شود اما خانه کارگر استان آذربایجان شرقی با طرح ریزی برنامه های جدید عضوگیری تلاش های خود را برای توسعه تشکیلاتی به انجام می رساند.

در ادامه این جلسه به پیشنهاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی  با رأی تمامی اعضای  هیأت اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی و موافقت معاون دبیر کل خانه  کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان  کارگری مهندس حمیدپورگلی به سمت قائم مقام دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی ، خانم سمیراپورکریم به عنوان رئیس اتحادیه زنان کارگر استان  و حسین زاده به عنوان ریاست هیئت موسس  اتحادیه پیشکسوتان خانه کارگر استان  معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز