خبرگزاری کار ایران

درخواست شوراها و دهیاران از دستگاه‌های دولتی؛

صدور مجوزهای مرغداری و صنعتی در محدوده روستاهای غربی لامرد را متوقف کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۷۱

جمعی از شوراها و دهیاران روستاهای غربی بخش مرکزی لامرد فارس با امضای نامه‌ای خواستار جلوگیری از صدور مجوز طرح‌های «مرغداری، صنعتی و هر نوع طرح آلاینده و تخریب کننده بافت طبیعی روستایی» در محدوده روستاهای‌شان شده و بر حفظ رویکرد ایجاد طرح‌های بوم‌گردی و کشاورزی سالم تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، در بخشی از این نامه که برای ایلنا ارسال شده، آمده است: رعایت اصول بهداشتی، زیست محیطی، حفظ کوه‌ها، طبیعت و فضای سبز پیرامونی، برقراری محیطی ایمن، سالم و عاری از هرگونه آلودگی؛ حق مسلم روستاییان و موجب رشد و توسعه روستاها و باعث جلوگیری از مهاجرت آنان به سمت شهر خواهد شد. همچنین استفاده از طبیعت، صحرا و کوه و جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری و اقلیمی هر روستا حق مسلم اهالی همان روستا و آحاد مردم در بهره‌مندی از طبیعت سالم است.

در این نامه آورده شده است: این مناطق روستایی با اقلیم خاص طبیعی، گردشگری و آثار تاریخی و امکانات رفاهی نیز موقعیتی مناسب برای زندگی ما روستاییان و انجام کار کشاورزی و کشت و زراعت است و از طرفی در فصل‌های خوش آب و هوا، مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد. 

امضاء کنندگان این نامه با ابراز نگرانی، خطاب به دستگاه‌های دولتی مسئول در اعطای مجوز طرح‌های «مرغداری، صنعتی و هر نوع طرح آلاینده و تخریب کننده بافت طبیعی روستایی»، با تاکید بر حفظ بافت طبیعی روستاها و رعایت حقوق روستاییان در برخورداری از آب و هوای مناسب و جلوگیری از تضییع حقوق‌شان، حفظ شرایط موجود روستاهای‌شان برای اجرای طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی و کشاورزی سالم را خواستار شده و اخطار دادند که صدور هرگونه مجوز طرح‌های یاد شده در محدوده روستاهای‌شان را متوقف کنند و در غیراینصورت با مخالفت اهالی روبرو می‌شود و درگیری‌های احتمالی را به دنبال دارد.

این نامه تاکنون به امضاء شوراهای اسلامی روستاهای ترمان، لشخره، نخل صفا، قلعه علی بابا، حسن آباد، لشکان و دهیاران روستاهای لشخره، نخل صفا، لشکان، ناوبندی و سبخی از توابع بخش مرکزی لامرد رسیده است و برای فرمانداری لامرد، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی، بخشداری، دفتر نماینده مردم لامِرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و امور اراضی لامرد ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز