خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

زنجان، نیازمند ۷۰۰۰ تخت قرنطینه برای کنترل کرونا ویروس/بیش از ۸۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در زنجان سالمندان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۵۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آماده سازی یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی خبرداد و گفت: باید ۷ هزار تخت برای سالم ماندن سایر افراد خانواده برای قرنطینه در استان پیش‌بینی شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا صائینی، در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان زنجان، با اشاره به اجرای این طرح در زنجان،اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌ها درست استفاده شده و همه پای کار باشند، این طرح به خوبی اجرایی می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: وظیفه قرارگاه کرونا عملیاتی بوده و نباید مصوبه محور باشد چرا که ستاد استانی می‌تواند مصوبات را اجرایی کند.

او،  فائق آمدن و کنترل بیماری کووید۱۹ را از اهداف طرح شهید قاسم سلیمانی عنوان و خاطرنشان کرد: هفت راهبرد برای این طرح پیش‌بینی شده است که باید در استان عملیاتی شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پای کاربودن سپاه استان و شخص فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برای اجرای این طرح خبرداد و گفت: تست‌های سریع در استان پیش‌بینی شده است که نیازمند تیم مراقبت بیشتری است.

صائینی از آماده سازی یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی خبرداد و گفت: باید ۷ هزار تخت برای سالم ماندن سایر افراد خانواده برای قرنطینه در استان پیش‌بینی شود.

او،  از تعیین مسئول هر خانواده در سطح استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان خبرداد و افزود: همه کسری‌های موجود و کمبود خدمات جامع سلامت مطرح شده است.

صائینی، مناطق حاشیه شهرها در قالب طرح تحول سلامت در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارند و تست‌های سریع در استان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برضرورت قرنطینه معکوس سالمندان در استان زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در زنجان سالمندان هستند.

صائینی با بیان اینکه نباید بسیج را در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تنها گذاشت و باید دستگاه‌های اجرایی کمک کنند، بیان داشت: جمعیت هلال احمر باید به گروه‌های نظارت استان اضافه شوند تا در سه ماه به اهداف تعیین شده برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز