خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل هواشناسی زنجان خبرداد:

کاهش بارش سال زراعی جاری در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۴۱

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان، از کاهش بارش سال زراعی جاری در استان زنجان نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان زنجان، محمدرضا رحمن نیا، از کاهش بارش در سال زراعی جاری (از اول مهر٩٩ تا پایان آبان ٩٩) نسبت به سال گذشته و دوره آماری خبر داد و میزان بارش امسال را ٣٩میلیمتر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ٤٥ درصد و نسبت به بلند مدت ٢٨ درصد کاهش بارش رخ داده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان، در ادامه افزود: در سال زراعی جاری در هر دو ماه ابتدای پاییز شاهد کاهش بارش در استان نسبت به بلند مدت بوده ایم.

وی اظهار داشت: بیشترین بارش رخداده در شهرستان طارم ٥٣/١ میلیمتر و کمترین بارش در شهرستان زنجان ٣٣/٧ میلیمتر بوده است؛ بیشترین تغییر نسبت به مقدار نرمال در شهرستان ابهر با ٣٩ درصد کاهش و کمترین تغییر نسبت به نرمال در شهرستان ایجرود با ٥ درصد کاهش بوده است. میزان بارش مرکز استان هم نسبت به دوره آماری ٣٣ درصد کاهش یافته است.

رحمن نیا، در پایان به افزایش دمای استان در آبان ماه نسبت به بلند مدت اشاره کرد و میانگین دمای آبان ٩٩ را ١٠/٤ درجه سلسیوس بیان کرده که نسبت به بلند مدت ٢/٣ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز