خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

افزایش سهم قطعه سازان خراسان رضوی در تولید خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۲۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم قطعه سازان این استان در تولید خودروی داخلی از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد رسیده و همچنین میزان فروش آنها به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد ، علی رسولیان در نشست با قطعه سازان خراسان رضوی اظهار کرد: تحریم‌ها موجب کاهش واردات قطعه به کشور شده که این امر به نفع قطعه سازان است و رسیدن آنها به خودکفایی را نزدیکتر می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سقف پایین "خرید دین" بانک‌ها (قراردادی که به موجب آن بانک، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی آن به صورت نقدی از مشتری خریداری می کند) از قطعه سازان ادامه داد: ظرفیت خرید دین توسط بانک‌ها برای قطعه سازان استان باید به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی گفت: در این زمینه نشستی با مدیران بانک‌های صادرات، صنعت و معدن، ملی، توسعه تعاون، رفاه و تجارت با محور افزایش سقف "خرید دین" برگزار و آخرین وضعیت بررسی خواهد شد تا به نتیجه امیدبخشی در این زمینه برسیم.

رسولیان افزود: نامه‌ای با امضای استاندار خراسان رضوی تنظیم و سهم قطعه‌سازان استان از خرید دین توسط بانک‌ها مشخص و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال خواهد شد تا هم میزان سرمایه در گردش قطعه‌سازان و هم سقف خرید دین توسط بانک‌ها تغییر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای افزایش مدت زمان تخصیص ارز به قطعه سازان از سوی بانک مرکزی نیز نامه‌ای با امضای استاندار خراسان رضوی به رئیس کل این بانک ارسال می‌شود تا بتوان با افزایش مدت زمان تخصیص ارز از ۲ ماه به دستکم چهار ماه فرصتی برای قطعه سازان فراهم کرد تا نقدینگی لازم را تامین کنند. 

وی گفت: ۲ نامه نیز برای ایجاد نمایندگی "شرکت سازه گستر" سایپا در این استان به مدیرعامل سایپا و برای توسعه ساختار اداری ساپکو در مشهد به مدیرعامل ایران خودرو ارسال خواهد شد تا مشکلات این دو بخش برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز