خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اعزام 200 تیم عملیاتی در فاز نخست طرح شهید سلیمانی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۰۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اعزام 200 تیم عملیاتی در فاز نخست طرح شهید سلیمانی در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ابعاد فنی و اجرایی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: وزارت بهداشت به دو صورت کالایی، تجهیزاتی و تأمین اعتبار برای خرید ملزومات مصرفی از یک‌سو  و از سوی دیگر برای تأمین بخشی از حق‌الزحمه نیروهای درگیر در این طرح مساعدت خواهد کرد.

او با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی گیلان برای اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: ۱۰۰۰ خانه بهداشت و ۲۰۰ مرکز جامع سلامت در سراسر استان داریم که هم‌اکنون بخشی از این مراکز برای کووید ۱۹  آماده‌شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نیروهای مشارکت‌کننده و تأمین‌شده بهداشتی پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی نیز ، گفت: ۵۸۰ هزار سفیر سلامت فعلاً در استان حضور دارند که هر ۲۰ نفر از آن‌ها با یک رابط بهداشت در ارتباط هستند.

حیدر زاده با اشاره به ظرفیت بسیج و استفاده از نیروهای این رده مردمی به جهت تأمین سفیران سلامت در راستای طرح شهید سلیمانی، گفت: بسیج می‌تواند در تأمین نیرو به‌عنوان سفیر سلامت، یاور  کادر سلامت باشند که با ارتباط مستمر، دوجانبه و به‌صورت شبکه‌ای اهداف تدوین‌شده را در این طرح ملی تحقق ببخشد.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود 300 تست کرونا در استان گرفته می‌شود، گفت: با اجرایی شدن طرح بزرگ شهید سلیمانی در گیلان روزانه 5000 تست از بیماران و اطرافیان آن‌ها گرفته می‌شود که بسیار می‌تواند کمک‌کننده و در مهار ویروس کرونا مؤثر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای محدودیت ها و تعطیلی دوهفته‌ای در کشور به جهت کنترل ویروس کرونا، گفت: در این مدت،  به نظر می‌رسد این طرح بزرگ با اجرای کامل آن نتایج قابل قبولی در استان داشته باشد.

حیدر زاده از اعزام 200 تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در سراسر گیلان از امروز خبر داد و گفت: این تیم ها به‌منظور تب سنجی، پالس اکسی متر(اکسیژن سنج خون)، و در صورت لزوم ارجاع بیماران به مراکز 16 ساعته و بیمارستان‌ها در سطح محلات و در خانه‌ها به‌صورت سازمان‌یافته و همراه با حکم مسئولیت حضور خواهند یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز