خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل خبر داد:

زیرساخت‌های پیشگیری از آبگرفتگی در اردبیل فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۲۸۶

شهردار اردبیل از ایجاد زیرساخت های پیشگیری از آبگرفتگی در شهر و همچنین از راه اندازی سیستم پمپاژ به بالادست برای اولین بار در اردبیل خبر داد.

حمید لطف اللهیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از کاهش چشمگیر آبرگرفتگی هنگام بارندگی‌ها در شهر اردبیل خبر داد و گفت: انجام عملیات لوله گذاری از مسیر سه راه دانش تا شریعتی و ادامه آن از شریعتی تا بالیخلو چای و حذف کانال قبلی و مانداب هایی که وجود داشت در راستای کاهش آبگرفتگی، تاثیرات مشهودی گذاشته است.

 وی از تکمیل لوله گذاری شهرک حافظ، پل سعدی و ادامه آن تا رسالت و رفع مشکلات آبگرفتگی این مناطق در آِینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با حذف کانال های قبلی که پاسخگوی حجم آب شهری نبود مطالعه و طراحی لوله گذاری از ایستگاه سرعین به بالیخلو چای و کوچه های بهار و همچنین ادامه آن تا حافظ آغاز شده و در دست اجرا است.

شهردار اردبیل راه اندازی سپتیک در کنار امام زاده سید صدرالدین در ورودی شهر اردبیل از سمت مغان را عامل اصلی جمع آوری مانداب‌های موجود در محل دانست و تصریح کرد: هدایت آب‌های سطحی مناطق وحدت تا میراشرف به سپتیک موجود با استفاده از لوله گذاری عرضی در مقابل آتش نشانی محله میراشرف و همچنین مرتفع کردن مشکل آبگرفتگی خیابان اعتباری و جانبازان نیز از اقدامات اخیر در پیشگیرای از آبگرفتگی در سطح شهر بوده است.

لطف اللهیان از اتمام عملیات اجرایی و لوله گذاری سپتیک شهرک رازی خبر داد و اذعان کرد: ایستگاه پمپاژ این منطقه نیز تا ماه آینده به بهره برداری می رسد و مشکل آبگرفتگی این شهرک با استفاده از سیستم پمپاژ به بالادست برای اولین بار در اردبیل حل خواهد شد.

 وی ادامه داد: معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری در سال ۹۹ اقدام به عقد قرارداد مطالعه و ساماندهی آب‌های سطحی شهر اردبیل با شرکت کیهان آب راه ارومیه کرده و شرکت فوق اخیرا کارهای مطالعاتی خود را در سطح شهر شروع آغاز کرده است.

 شهردار اردبیل بیان کرد: مناطق شهرداری سالانه به‌صورت مداوم کانال‌های موجود را تعمیر یا تعویض می‌کنند و همچنین اجرای کانال‌های جدید جهت هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی در دستور کار مناطق شهرداری اردبیل قرار دارد.

شهردار اردبیل عدم رعایت برخی از شهروندان را عاملی مهم در گرفتگی مسیر جوب های آب در سطح شهر و ایجاد آبگرفتگی عنوان کرد و گفت: از کسبه ها و شهروندان درخواست می شود تا در جهت حرکت روان آب از جوب ها در هنگام بارش، از ریختن لاشه میوه ها، جعبه های پلاستیکی و چوبی و همچنین پلاستیک و نایلون در جوب ها خودداری کنند تا در موعد بارندگی ها، شهروندان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز