خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی جهت توسعه شهر

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۱۰۵

شهردار اردبیل توجه به مسائل فرهنگی را از عوامل مهم توسعه شهری دانست و گفت: توسعه شهری در تمامی ابعاد نیازمند توسعه فرهنگ عمومی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید لطف اللهیان در اولین نشست تخصصی شهر زیست پذیر که با هدف ارتقا فرهنگ عمومی  زیست پذیری در روز فرهنگ عمومی در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بانوان  برگزار شد، گفت: شاخصه‌های مختلفی برای شهر زیست پذیر وجود که مهمترین آن مسائل فرهنگی است و ارتقای شاخصه های فرهنگی باعث توسعه شهر خواهد شد. 

وی روز فرهنگ عمومی را فرصتی مناسب برای فرهنگ‌سازی در راستای توسعه شهری عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروزه تفکری ایجاد شده که برخی از مردم و مسئولین توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی و عمرانی شهر را مقوله ای جداگانه از توسعه فرهنگی تلقی می کنند و این در حالی است که توسعه شهری در تمامی ابعاد نیازمند توسعه فرهنگ عمومی شهر است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: اگر امروز به دنبال توسعه هستیم باید در پی انسان های توسعه یافته از نظر فرهنگی و اجتماعی باشیم لذا قائدتا در برنامه ریزی های آینده شهری باید نقش فرهنگ عمومی بیشتر مورد توجه باشد.

لطف اللهیان تحقق توسعه فرهنگی در جامعه را نیازمند زمان دانست و گفت: با توجه به اینکه ابعاد توسعه فرهنگی وسیع و  پیچیده است لذا دستیابی به آن در مدت کوتاه اتفاق نمی افتد و نیازمند برنامه ریزی های دقیق تر و هم افزایی عموم مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد شهرداری از عمرانی به فرهنگی، دستیابی به توسعه فرهنگی را آسان تر خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر توجه به مقوله فرهنگی در مدیریت شهری کاملا مشهود است و برنامه ریزی زیرساخت های فرهنگی و هزینه های صرف شده همه جهت توسعه فرهنگی است.

شهردار اردبیل ارتقای فرهنگی را یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهری عنوان کرد و گفت: حضور مدیران در چنین نشست های فرهنگی نشان از اهمیت موضوع و اهتمام ویژه مسئولان برای ارتقای فرهنگ عمومی شهر است لذا شهرداری اردبیل مصمم است با بهره گیری از تجربیات مدیران و افراد صاحب نظر در این حوزه برنامه‌ریزی های انجام شده در این خصوص را عملی و مشهود کند

لطف اللهیان با اشاره به اینکه مناطق مختلفی به عنوان زیرساخت های فرهنگی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی احداث شده، بیان کرد: جاده های تندرستی، احداث پیاده راه، احداث مسیر دوچرخه سوار و طرح هایی نظیر این ها، علی رغم اینکه طرح های عمرانی هستند اما با هدف ارتقای کیفیت اجتماعی توسط شهرداری ایجاد شده است لذا این برنامه ها و زیرساخت ها در کاهش ناهنجاری های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته است. 

وی توجه به مسائل فرهنگی بانوان را یکی از مهم ترین شاخصه های ارتقای فرهنگی دانست و از احداث پارک وسیع بانوان در مکانی مناسب برای استفاده بانوان و برگزاری مراسم مختلف فرهنگی خبر داد و گفت: بانوان کانون تربیت هستند و نیاز به این است فرهنگسراهای اختصاصی بانوان در شهر احداث شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز