خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل خبر داد:

انجام 2 هزار و 816 مورد بازرسی در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۳۵

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: طی 7 ماهه نخست سال، 2 هزار و 816 مورد بازرسی انجام شده و طی این بازرسی‌ها تعداد یک هزار و 231 واحد دارای تخلف بوده‌اند.

علی رحیمی آذر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، رصد کالاهای اساسی و یارانه‌ای را از مهمترین وظایف این اداره دانست و افزود: در صورت وصول شکایت های مردمی به این اداره سریعاً شعب سیار به محل اعزام و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: چنانچه انبارها در توزیع کالاهای یارانه‌ای قانونی عمل نکنند و مرتکب تخلف عدم اعلام موجودی و امتناع از عرضه و گرانفروشی شوند، در اسرع وقت بدون اغماض با متخلفان برخورد می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در خصوص پرونده های تشکیل شده در حوزه کالا و خدمات طی ۷ ماهه اول سال جاری بیان کرد: 50 هزار و 43 فقره پرونده کالا و خدمات وارد شعبه شده که از این تعداد 4 هزار و 990 فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته و ۵۲ میلیارد ریال جزای نقدی در محکومیت متخلفان تعیین شده است.

تشکیل 635 مورد پرونده قاچاق طی 7 ماهه نخست سال

رحیمی آذر در خصوص پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق طی ۷ ماهه نخست سال جاری اذعان کرد: ۶۳۵ مورد پرونده قاچاق وارد شعبه شده که از این تعداد ۶۲۶ مورد پرونده مختومه شده است و متخلفان به 81 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی گفت: ۴۳۹ فقره پرونده در زمینه بهداشت در شعبه تشکیل شده ۴۴۲ فقره از این پرونده ها رسیدگی و مختومه شده است و حدود ۳ میلیارد ریال جریمه بهداشتی در این خصوص اعمال شده و نهایتاً در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز 6 هزار و 117 فقره پرونده وارده و 6 هزار و 58 فقره پرونده منجر به صدور حکم گردیده و در مجموع متخلفان به پرداخت 137 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم و از این محکومیت مبلغ 45 میلیارد ریال وصول گردیده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: 11 مورد پرونده عدم اجرای تعهدات ارزی که از دولت ارز دریافت کرده و برای 11 مورد رسیدگی و متهمان علاوه بر اعاده عین ارز به بانک به تعلیق کارت بازرگانی محکوم گردیده و طی 7 ماهه نخست سالجاری از کل پرونده های تعهدات ارزی مبلغ 73 میلیون یورو و 5 میلیون یوآن و 2 میلیون درهم ارز به بانک اعاده شده است.

وی گفت: تعداد 46 فقره پرونده مهم مجموعا به ارزش  2 هزار و 681 میلیارد و 50 میلیون و 476 هزار و 556 ریال در این اداره کل تشکیل و غالب پرونده ها منجر به صدور رای و اتخاذ تصمیم گردیده است.

کشف 38 مورد احتکار طی 7 ماهه نخست سال

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: در 7 ماهه اول سالجاری تعداد 38 مورد احتکار به ارزش 77 میلیارد و 590 میلیون و 430 هزار و 100 ریال و 30 فقره پرونده عدم اعلام موجودی به ارزش 29 میلیارد و 917 میلیون و 669 هزار و 312 ریال در شعبه تشکیل پرونده شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رحیمی آذر ادامه داد: 1184 فقره گرانفروشی و یک هزار و 225 فقره عدم درج قیمت و 369 فقره پرونده عرضه خارج از شبکه مطرح شده و مورد رسیدگی و اقدامات قانونی قرار گرفته است.

وی گفت: در مدت یاد شده 2 هزار و 816 مورد بازرسی انجام شده و طی این بازرسی ها تعداد یک هزار و 231 واحد دارای تخلف بوده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه گشت های اداره تعزیرات حکومتی استان در 2 قالب کنترل بازار و امور بهداشتی گشت‌های مشترک انجام می شود، عنوان کرد: این گشت ها در حوزه قاچاق، کالا، خدمات و بهداشت و درمان با مشارکت نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، اتاق اصناف، صمت و اداره استاندارد انجام می پذیرد که از اول سال بیش از 8 طرح با توجه به مقتضیات زمانی از قبیل یازگشایی مدارس- طرح رمضان و... برگزار گردیده است.

رحیمی آذر در ادامه به کاهش رمان رسیدگی به پرونده ها نیز اشاره کرد و گفت: به‌رغم کمبود امکانات، معدل مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در کل نسبت به 5 ماهه اول سال گذشته، با 6 روز کاهش به 8 روز رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز