خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد خبر داد:

تولید 71 هزار تن انواع محصولات سردرختی در پارس‌آباد

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۱۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از تولید 71هزار تن انواع محصولات سردرختی در این شهرستان خبر داد و گفت: تولید ارزان و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان از اهداف جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایلنا،حسن نظیفی عنوان کرد: تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی ترین اهدافی است که اداره جهاد کشاورزی دنبال می‌کند.

وی افزود: سطح باغات این شهرستان 4 هزار و 200 هکتار است که انواع محصولات سردرختی شلیل، آلو، هلو، گوجه سبز، فندق، زیتون، آلبالو، گیلاس، سیب و تعداد دیگری از محصولات سردرختی را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: از این میزان سطح زیرکشت باغات محصولی افزون بر 71 هزار تن انواع محصولات سردرختی مرغوب تولید و روانه بازار مصرف شد، این درحالی است که در طی سال‌های گذشته به رغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ همه ساله بخش قابل ملاحظه‌ای از محصولات سردرختی آسیب می‌بینند.

نظیفی‌ادامه داد: خوشبختانه استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه ها در طی سال‌های گذشته جهش قابل ملاحظه ای داشته لذا برنامه ریزی شده تا در سطح 1600 هکتار شهرک‌های گلخانه ای در مناطق شمالی استان راه انداز ی و به بهره‌برداری برسد که قطعا تحول مهمی در تولید محصولات گلخانه ای و بکار گیری نیروهای جوان و تحصیل کرده و بیکار در منطقه و استان خواهد داشت.

وی گفت: حدود 700 هکتار از این مساحت گلخانه ای به بخش خصوصی واگذار شده که قطعا با توجه به ظرفیت هایی که بخش خصوصی در بهره وری مطلوب و بهینه از منابع آبی و خاکی خواهد داشت شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز