خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد:

همکاری دامپزشکی و حفاظت محیط زیست جهت مقابله با شیوع آنفولانزای پرندگان

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۷۰۱

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از همکاری اداره دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان خبر داد و بر ضرورت تشکیل گشت‌های تیمی مشترک این ادارات جهت مقابله با شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر سعید شهند مــدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در دیدار مدیران کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان اردبیل، ضمن تبریک انتصاب دکتر تکلوی به سمت مدیر کل دامپزشکی استان و با ابراز رضایت از عملکرد و تلاش شبانه روزی کـارشناسان دامپزشکی در پایش و رصد بیماری‌های حیات وحش عنوان کرد: مهمترین هدف اداره کل حفاظت محیط زیست در استان بهره مندی درست و مـــــستمر از محیط زیسـت بـا مـد نـظر قـرار دادن تــوسعه پایدار و نیز وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش با همکاری دامپزشکی است.

دکتـر بهلول تکلــوی مدیرکل دامپزشکی استان نیز در ادامه این دیدار به وجود بیش از 350 کیلومتر نوار مرزی مشترک با کشور همسایه‌جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفـت: اســتان اردبیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در یک منطقه پر خطر و پر ریسـک از نظر بیماری‌های دام و طیور قرار دارد و این موضوع حساسیت کار دامپزشکی در منطقه را مضاعف کرده است.

وی افــزود : افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باعث می شود اکثر بیماری‌ها در حــوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری به‌عمل آید.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید بر اینکه پیشگیری همیشه و همواره مقدم بر درمان است، بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و آغااز مهاجرت پرندگان ( به عنوان مخزن احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) احتمال شیوع بیماری بیشتر می‌شود لذا ما کاملاً آمادگی داریم به صورت شبانه روزی با حفاظت محیط زیست همکاری کرده و از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان جلوگیری کنیم.

دکتر تکلوی با یادآوری اینکه این بیماری مهم و خطرناک می تواند اقتصاد ملی را تحت تأثیر قرار دهد بر ضرورت گشت‌های تیمی مشترک، واکنش سریع و اقدام به موقع و ارسال نمونه‌های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز