خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان اردبیل:

طبق قانون نظام صنفی با واحدهای متخلف برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۱۸۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در حین بازدید از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی فعال در سطح مرکز استان گفت: به اصنافی که قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده اند تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت عدم توجه طبق قانون نظام صنفی با آنها برخورد می شود.

به گزارش ایلنا، دکتر رامین صادقی تصریح کرد: هدف از این بازدیدها این است که بررسی شود اصناف تا چه حد به قانون نظام صنفی عمل می‌کنند، و در صورت عدم توجه به این تذکرات، و تاکید مکرر بازرسین سازمان در طول دوره های بازرسی در راستای عمل به قانون نظام صنفی ، برای واحد صنفی متخلف برگ گزارش بازرسی تکمیل می شود و جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال می گردد و ما از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم تا با عمل به قانون نظام صنفی، برای واحدهای صنفی، برگ گزارش بازرسی تکمیل نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: بازدید از اصناف توسط اکیپ های دونفره و گشت‌های مشترک با کارشناسان ادارات و دستگاههای اجرایی ذیربط انجام می‌شود و در این بازدیدها از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه ها نیز استفاده می شود.

صادقی افزود : امروز از چندین واحد صنفی از جمله لوازم خانگی ، مرغ فروشی ها، مواد غذایی، ، رستوران ها و فروشگاه های میوه و تره بار بازدید شد که برخی از اصناف به خوبی قانون نظام صنفی از جمله درج قیمت بر روی کالا ، احتساب سود قانونی ، ارائه فاکتور فروش، فروش کالا به قیمت های مصوب و ... را رعایت کرده بودند اما برخی نواقصی داشتند که به آنها تذکر لازم داده شد.

وی در ادامه با توجه به کثرت واحدهای صنفی تولیدی ، توزیعی و خدماتی در سطح استان ازعموم شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی ، عدم نصب قیمت بر روی کالا ، کم فروشی، عدم صدور فاکتور فروش و ... مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 124 در اردبیل و شهرستانهای تابعه اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز